Golf 1.3 søler kjølevæske!!

Anbefalte innlegg

Har i det siste slitt litt med at bilen til søstra søler kjølevæske. 90 Golf 2 1.3l

I helga reparerte jeg slangen som går fra ekspangsjonstanken til radiatoren (ryki inn på radiator), og trodde dette skulle rette feilen.

Men nei da : bh :

 

På turen til jobb og hjem igjen kvitter bilen hennes seg med 1-2 liter kjølevæske ca 4 mil... (og hun klager over at bilen er kald, så rart!!)

 

Alt av slanger ser tørre ut, radiator ser tørr ut, olja er ren, eneste er at det er væske-flekk på høyre side der bilen pleier å stå!

 

Noen som vet om noen gjennganger feil??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke om det er noen spesiell gjenganger feil på disse bilene, men sjekk om det har blitt sprekk i selve ekspansjonstanken?!

 

Den sprakk på min, på undersiden! det begynte å renne når motoren ble varm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eneste er at det er væske-flekk på høyre side der bilen pleier å stå!

 

kan være vannpumpa som er gåen/lekk den sitter jo på høyre side eller venstre om du står foran bilen og ser ned på motorn

mener det er regreima som driver vannpumpa på 1,3l motorn så må av med regreim dekslet for og se om det lekker

leteste er og sette kjølesystemet under trykk ser lekasjer lettre da,

slikt utstyr har de alle fleste verksteder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være vannpumpa som er gåen/lekk den sitter jo på høre side eller venstre om du står foran bilen og ser ned på motorn

mener det er regreima som driver vannpumpa på 1,3l motorn så må av med regreim dekslet for og se om det lekker

leteste er og sette kjølesystemet under trykk ser lekasjer lettre da,

slikt utstyr har de alle fleste verksteder

 

 

Det var det jeg mente og..... er litt redd for at det kan være vann pumpa ja....: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss det er samme opplegget som på golf mk3, så kan det være plastikkslangen som sitter oppå termostaten, på min så er det kun 2 bolter som holder denne, burde vært 4stk. det som har skjedd på min, er at plastikken har "slått seg" pga. høye temperaturer, og da får du ikke helt tett flate inn mot festet på vannpumpehuset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På golfen jeg hadde fikk jeg lekasje på vannpumpa, tok å stramma etter alle skruene så ble det bra igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ute en tur å sett litt...

Vampumpe= knusktørt ikke antydning på regreim, bak på plast dekslet, inni ingen plass der!!

 

Termostat-huset litt fuktig, virker mest som det er olje der..

Det er litt vått under radiatoren, og på metall-vamgen under der, men ellers ingen tydlig lekasje steder!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ute en tur å sett litt...

Vampumpe= knusktørt ikke antydning på regreim, bak på plast dekslet, inni ingen plass der!!

 

Termostat-huset litt fuktig, virker mest som det er olje der..

Det er litt vått under radiatoren, og på metall-vamgen under der, men ellers ingen tydlig lekasje steder!!

få trykktestet kjølesystemet ditt, en så stor lekkasje burde være enkel å spore...., kan også være topp-pakninga di, men da burde du se hvit eksos...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vi endelig funnet ut hvor driten er lekk.....

"Skvaler" vann mellom blokka og huset som termostaten og vanntemp.følerne sitter

 

Når vi klemmer på en av de tre slangene som er koblet til huset surkler det mellom blokka og huset.....: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden din litt da det ser ut som om du har løst problemet ditt.

 

Jeg har et lingnende problem på min golf 2. Jeg har derimot funnet lekkasjen og den ligger i radiatoren. Dvs. ikke i rillene, men på siden av radiatoren. Helt øverst i en skjøt spruter det ut vann ved gasspådrag.

 

Spørsmålet mitt er om det finnes noen måte å tette hullet på? Funker radiatortetting, eller gjør det mer skade enn godt? Med tanke på at det sikkert legger seg et lite lag radiatortetting i hele systemet?

 

Finnes det en slags silikon du kan smøre over hullet og dermed tette det?

 

 

Har også lekkasje i ekspansjonstanken, slik at det renner ganske godt når motoren er varm. Kan dette også tettes ved enkle inngrep?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden din litt da det ser ut som om du har løst problemet ditt.

 

Jeg har et lingnende problem på min golf 2. Jeg har derimot funnet lekkasjen og den ligger i radiatoren. Dvs. ikke i rillene, men på siden av radiatoren. Helt øverst i en skjøt spruter det ut vann ved gasspådrag.

 

Spørsmålet mitt er om det finnes noen måte å tette hullet på? Funker radiatortetting, eller gjør det mer skade enn godt? Med tanke på at det sikkert legger seg et lite lag radiatortetting i hele systemet?

 

Finnes det en slags silikon du kan smøre over hullet og dermed tette det?

 

 

Har også lekkasje i ekspansjonstanken, slik at det renner ganske godt når motoren er varm. Kan dette også tettes ved enkle inngrep?

 

 

når det gjelder ekspansjonstanken ville jeg bare byttet denne. koster ikke så mye for en ny en. radiator tett tror jeg ikke vil løse problemet ditt her dessverre. men, ta deg en tur innom en høgger så får du garantert en radiator kastet etter det tenker jeg... du må ihvertfall ikke betale mye for den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.