A3. Ulyd når bilen startes kald.

Anbefalte innlegg

Når bilen startes når den er kald kommer det en ulyd. Vanskelig å forklare lyden, men kan minne om en reim som er slakk eller lignende. Har byttet reg.rem og vifte rem. Kan det da være reima til servoen som er slakk eller er det noe annet som kan lage ulyd ved start av kald motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det byttet løpehjul og hele pakka når du byttet reg.reim da? Hvis ikke så kan det være et slikt som støyer. Det høres omtrent ut som ei slakk reim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden var der før Reg rem ble byttet, det ble også byttet vannpumpe i samme slengen. Leverte bilen på EU kontroll på snap drive i morges og han i skranken der mente det kanskje var starteren som hang igjen litt, pussig at den skulle gjøre det bare når bilen er kald.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen din har klima kan det også være at vifta for air-condition foran ved radiatoren lager lyd i kulda. Prøv å skru klima til av posisjon eller econ og start bilen da. Da bør lyden være borte. Evt. prøv å smøre lagrene i vifta med en slags elektrospray e.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min a4 1.8t. lyden kom nå for ei uke siden.. starter kald, og det er en slags lyd som at en reim skal være slakk.. Men, det gir seg etter et par min kjøring.. tenkte og sjekke ut det litt i morgen.. Begynte og tenke løpehjul med en gang, fare for at noe skal skje snart, om den begynner og bli slitt? reg reim og hele pakka er skifta for 50tusn sia.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener denne ulyden kommer av at kamkjedestrammeren er sliten....

Hadde samme ulyd på min A4 1,8 liter, gjaldt kun ved kaldt vær og varte 2 sek etter oppstart eller no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme lyden jeg også, varer i to sek etter at du har starta. dette er tilslaget som går tregt tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme lyden jeg også, varer i to sek etter at du har starta. dette er tilslaget som går tregt tilbake.

 

 

Har ikke klima som nevnt onvenfor. Ergo det er ikke noe farlig. Er det mye jobb å ta ut starteren på denne kjerra. Hadde vært greit å fjerne denne lyden før jeg prøver å selge bilen. Forøvrig null hull på EU kontroll :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske grei å plukke ut den. Sitter vel montert på girkassa omtrent rett under batteriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp sitter rett ned ved batteriet, er lettest å ta unnenifra hvis du har muligheten

 

 

 

 

på bildet er batteriet fjerna de. 3 og 4 er kabla inn på startern..

 

hvis dette er likt som på min..

starter.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, da får vi ta en titt på starteren en dag. Håpe at det er der feilen ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme lyden på min a3. men lyden jeg får høres mere ut som det er servo pumpa som gneller til litt ved oppstart. (på enkelte biler så kommer denne gnellelyden når men legger rattet helt over til en side)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta en titt i helga om jeg får tid. Er nok enten starteren eller no servo greier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme lyd på min A3 etter regreim og vannpumpe skifte.

Si ifra hvis noen finner ut hva det er :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre, problemet er bare at når jeg har startet bilen må den stå til den blir helt kald før jeg får fram lyden igjen. Stort sett er den der bare om morgenene når den har stått natta over. Får stikke hue nedi og høre etter når den startes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme lyd på min A3 etter regreim og vannpumpe skifte.

Si ifra hvis noen finner ut hva det er :)

 

Hvis det evt. låter hele tiden på din kan det være fordi reg-reima er for stram.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun ved oppstart av kald bil, er en hvine-lyd som varer i 5-10 sek. Har fått sjekka det på Audisenteret, men de kunne ikke finne noe feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går fikk jeg somlet meg til å sjekke ut lyden. Va rumulig å lokalisere hvor den kom fra så prøvde meg på starteren. Plukka ut starteren og smurte den opp med litt CRC der det var tannhjul i starteren. Nå er lyden knapt hørbar. Så kan virke som at lyden i min bil kom fra en treg starter. SKal sies at lyden i min bil varte kun i 1-2 sek etter at bilen er startet og ikke 5-10 sek som forrige nevner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis, AOS! Trodde kanskje vi skulle ta en tur i garasje i ettermiddag jeg... PS Fant ut at sikringen til min skal være 5Ah, men ryker læll. Har posta en tråd på forume å spurt rundt...

 

-Silas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.