#1 Skrevet Mars 14, 2006 Da har jeg kjøpt meg ny bil 02 Audi A4 Avant TQ, sølv med alcantara skinn Har et par spørsmål. Når det er kaldt og jeg setter på vindusspyleren ryker sikringen pga at lyktespylerene er frosset fast. Noen andre ed 8E karosseriet som har dette problemet /løsning på problemet? Har også en dyp vibrasjon i bilen som kommer når jeg trår full gass i fjerde og femte gir. Lyden kommer når motoren drar mest. Har pratet med en annen som også har chippet 02 Audi 1.8tq og han har det akkurat samme problemet. Dette komogså etter at den ble chippet. Skal vel ikke være noe farlig men noen som har peiling på hva det kan være?? På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2006 1: silikon eller lignende opplegg rundt lyktespylerne burdte vel hindre mer frost henging.. gjerne se om det er noe glippe eller annen grunn til at det kanskje kommer vann dit som gjør at de henger seg.. 2: uten direkte sammenligning har jeg kjørt endel toyota varebil med valgfri 4x4 og han hadde et problem med firehjulstrekken som gjorde at det kom en brumme lyd, da var det en feil på 4 systemet, men lyden kom mest under påkjenning om jeg ikke husker feil.. Lykke til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2006 1: silikon eller lignende opplegg rundt lyktespylerne burdte vel hindre mer frost henging.. gjerne se om det er noe glippe eller annen grunn til at det kanskje kommer vann dit som gjør at de henger seg.. 2: uten direkte sammenligning har jeg kjørt endel toyota varebil med valgfri 4x4 og han hadde et problem med firehjulstrekken som gjorde at det kom en brumme lyd, da var det en feil på 4 systemet, men lyden kom mest under påkjenning om jeg ikke husker feil.. Lykke til.. Det var raskt 1) Må vel sjekke litt om det går an å få gjort så de ikke fryser ja. Uten at jeg har sett på de så er det mulig litt olje eller sillikon er det som skal til. evt. at vann ikke kommer til som du sier. Men kan det være en garantisak eller er bilen for gammel? 2) Feil med quattroen hørtes skummelt ut. Så det later jeg som om jeg ikke har lest Men fra spøk til alvor så høres det ikke ut som noe feil med quattro systemet. Det høres ingenting ved fullt pådrag på første, andre og tredje gir. Men siden flere chippede biler har dette tenkte jeg noen viste hva det kom av. Pr. idag så virker det som om "slik skal det være". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2006 I følge de orginale elsjemaene til Audi skal 20A sikringen til spyleren skiftes ut med en på 25A! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2006 I følge de orginale elsjemaene til Audi skal 20A sikringen til spyleren skiftes ut med en på 25A! Som nå igjen er endret til 30A 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2006 Se det ja...trikset med større sikringer gjelder fortsatt. Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...