#1 Skrevet Mars 14, 2006 Skal shoppe nye løftere da det tikker fælt i motoren... Hvilke motorer er det like ventilløftere, vannpumpe og regreim på? Det er jo lettere og finne deler når jeg vet hvilke andre bilmodeller jeg kan søke på... Jeg har en MC1 motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2006 tror stort sett alle vag fra slutten av 80-tallet med hyd. løftere har samme løftere. Er nok samme på sugemotorene med hyd. løftere. Regner med MC1 er det samme som MC, eller? Har 10 st. nye liggende, pga. det var mekaniske i min(KG). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2006 Tynn og dårlig olje kan også føre til tikking. Er det tikking fra alle kan det være en teori, tikker det bare fra noen få så er det trolig defekte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2006 Tikker bare på enkelte ventiler her ja... Men hvordan er det med vannpumpe og register reim, er de like på flere motorer? er en vanlig MC motor med en bankesensor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2006 Har ikke MC to bankesensorer da: klø : er vertfall bare en på min KG.. Jeg kjøpte ny vannpumpe også, men har den liggende enda pga at det finnes to typer reimer, grov å fin. Du ser forskjellen på om rillene er runde eller firkanta:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2006 MC motoren har kommet med både en og to bankesensorer. Har forskjellen på sporene i regreima med lengden og gjøre? Så ut som at mine var firkanta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2006 MC motoren har kommet med både en og to bankesensorer. Har forskjellen på sporene i regreima med lengden og gjøre? Så ut som at mine var firkanta... ok. det er mulig den vannpumpa er til 20v motorene: rolleyes er samme type reim på golf2 16v vertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...