Anbefalte innlegg

Hei.

Iblant når jeg starter bilen og vrir om, kommer det en skurre lyd. " krrrrrk " eller noe i den duren. Vet ikke hvordan jeg skal forklare lyden, men det er ikke hele tiden det skjer, men ofte. Kan det være noe med startern ? Hørt med noen som kanskje trodde det var den.

Skal ha bilen inne på service på torsdag ( 16.mars ), så blir vel kanskje funnet ut da. Men er det noen her som har peiling. En kjedelig lyd å høre hele tiden.

Mvh

Jermund Udnæseth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrape iblant hvis drevet på startmotoren er slitt. Er også en mekanisme som skal gjøre slik at drevet vris samtidig som det går i inngrep med startkransen på svinghjulet. Om dette ikke fungerer skikkelig vil kanskje ikke drevet gå skikkelig i inngrep med startkransen og det oppstår skrapelyd da drevene gnisser mot hverandre.

I lengden kan dette ødelegge startkransen på svinghjulet, med det resultat at svinghjul med startkrans må skiftes.

Var jeg deg ville jeg fått overhalt eller skiftet starteren og sjekket startkransen på svinghjulet idet starteren er utmontert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.