#1 Skrevet Mars 15, 2006 Går denne kombinasjonen ¨på S2`en min? 17" -8,5" felg -ET54 med 225/45 gummi. Noen som vett om dette smyger uten at dekkene subber eller stikker utenfor bilen slik at jeg ikke får dette godkjennt? Erfaringer mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2006 Går denne kombinasjonen ¨på S2`en min?17" -8,5" felg -ET54 med 225/45 gummi. Noen som vett om dette smyger uten at dekkene subber eller stikker utenfor bilen slik at jeg ikke får dette godkjennt? Erfaringer mottas med takk. 8,5x17 ET54 stikker i hvertfall ikke utenfor skjermen, mer sannsynlig at det butter i innerskjerm/fjærben etc, men da er det jo bare å space de litt ut, f.eks 10-15mm. Skal du skrive inn hjula i vognkortet bør du ha TUV-papirer på felgene selv om de ikke subber etc. Og hvis bilen vises med spacere, må også disse på TUV-godkjent. Biltilsynet er sikkert ikke så glad for å skriver inn hjul med spacere, men det er jo vidt forskjellig praksis rundt omkring på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2006 okey, håper det går akkurat. For på fredag er Skrudde porsche Artec felger på vei i min retning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2006 okey, håper det går akkurat. For på fredag er Skrudde porsche Artec felger på vei i min retning Er det ikke ET 60 på disse orginalt eller er jeg helt på jordet? Har et sett med 8,5x17 RH cup og et sett Artec PA 8,5x17 og bege av disse er ET 60, med 20/25mm spacere på hver.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2006 Det var visstnok ET 54 som stod inne i felgen. Mer vet ikke jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2006 Det var visstnok ET 54 som stod inne i felgen. Mer vet ikke jeg... På min S2 er original ET 37mm. Med oppsettet du nevner her tror jeg hjula tar i fjærbein/styrestag + at du får STOR glippe mellom hjulbue/hjul. Har 7,5x17 ET30 - 225/45 på vinterhjul og det funker ok. Ville tro du må ha ca 25 mm spacer, blir da ET 29 som burde passe ok. Andre med S2 er hjertlig velkommen til å korrigere meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2006 På min S2 er original ET 37mm. Med oppsettet du nevner her tror jeg hjula tar i fjærbein/styrestag + at du får STOR glippe mellom hjulbue/hjul. Har 7,5x17 ET30 - 225/45 på vinterhjul og det funker ok. Ville tro du må ha ca 25 mm spacer, blir da ET 29 som burde passe ok. Andre med S2 er hjertlig velkommen til å korrigere meg ikke så halv gærn't det du sier. Har cab (ET 37 orig) og har 8,5x18" ET 38 med 225/40 dekk. men kjører 10 mm spacer. Det blir jo et 28 på felgene det. Men mye senk går det klar av subbing. Muligens jeg kunne ha greit 12 eller 15mm spacere. Men er jeg er usikker på hvor stor subbingen blir. Sånn som jeg kjører nå så tror jeg det er god klaring innover. Så jeg ville tro mr. Vidar på hive på en spacer. Men må vel det uansett for å forandre boltsirkelen fra 5x130 til 5x112(??) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2006 Det blir spennede å prøve, mulig at spacere må til. Men boltsirkelen er hvertfall 5*112. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2006 Det skal holde hardt, men jeg tror det skal gå. Jeg har iallefall kjørt 8.5x18 ET 38 225/40 dekk uten de 10mm spacerene framme. og det var klaring da. Men får nok se resultatet ditt engang på et lokallagstreff tenker jeg Husk at alt går---må bare modifiseres litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 20, 2006 Da var felgene prøvd på bilen, det så sinnsykt fett ut. Det var med spacere å full pakke. Men etter en kjapp prøvetur er det bare å konstatere at dette ikke går. Jeg kjøpte ikke S2 for å ta det med ro i svingene å ikke ha med en kasse pils baki. Felgene legges derfor ut for salg her på forumet, siden på Finn.no Om noen trenger noen pent brukte felger med plenty av mønster er dette sorten. Forbanna greier. : bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 20, 2006 Da var felgene prøvd på bilen, det så sinnsykt fett ut. Det var med spacere å full pakke. Men etter en kjapp prøvetur er det bare å konstatere at dette ikke går. Jeg kjøpte ikke S2 for å ta det med ro i svingene å ikke ha med en kasse pils baki. Felgene legges derfor ut for salg her på forumet, siden på Finn.no Om noen trenger noen pent brukte felger med plenty av mønster er dette sorten. Forbanna greier. : bh : Har du noe bilder av det da? Selg gummien og kjøp smalere dekk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 20, 2006 Du har et poeng... men jeg blir så mottløs av dette #¤%& styret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 20, 2006 Hvor breie spacere er det på dem? Jeg har 20 på det ene settet og 25 på det andre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 20, 2006 Den tanken har streifet meg, skal sjekke det i morgen. Det gikk fryktelig fort å sette hjula på.... slik at jeg muligens har oversett størrelsen på spacerene. Tenkte og tanken på å dreie ned en 5 mm bak på spacerene. Mulig det hadde hjulpet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 24, 2006 Trenger noe hjelp i dette "må få på felgene på bilen" prosjektet. poenget er at dette ikke skal koste skjorta. Spacerene mine er like og disse måler 26mm på mitt skyvelær, dvs at inpresset med spacerene er ET 28. Hva slags dekk må jeg kjøre med uten at det subber med litt bagasje og en mann baki. Jeg har noen nesten helt nye 215/45 dekk liggende, men jeg frykter at det blir trangt fortsatt. Må jeg ned i 205 tro? kansje med 40 i profil. Jeg driter i om dette er lovlig eller ei, bare jeg slipper å selge felgene med tap. Trenger desperat noen innspill..? : vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 24, 2006 Trenger noe hjelp i dette "må få på felgene på bilen" prosjektet.poenget er at dette ikke skal koste skjorta. Spacerene mine er like og disse måler 26mm på mitt skyvelær, dvs at inpresset med spacerene er ET 28. Hva slags dekk må jeg kjøre med uten at det subber med litt bagasje og en mann baki. Jeg har noen nesten helt nye 215/45 dekk liggende, men jeg frykter at det blir trangt fortsatt. Må jeg ned i 205 tro? kansje med 40 i profil. Jeg driter i om dette er lovlig eller ei, bare jeg slipper å selge felgene med tap. Trenger desperat noen innspill..? : vinke : Kjører med 205/40 på mine 8,5x17 felger og da vil jeg tro du får mye bedre plass... 215/45 blir vel kanskje akkurat på grensa, men sikkert andre som vet bedre... Her er bilde av 205/40 på 8,5" felg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 24, 2006 Hva slags inpress har du? Så skikkelig godt ut hvertfall Men kan du ha folk i baksete + litt bagasje....? ser neimen ikke sånn ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 24, 2006 Lavere rulleomkrets ser jo bare teit ut. Behold dekkene du har og kjøp/modifiser spacere så du ender på ET35, da vil jeg tro det går helt fint. Er faktisk ganske langt fra 28 til 35 selv om det er bare 7 mm pr. felg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 24, 2006 Hva slags inpress har du? Så skikkelig godt ut hvertfall Men kan du ha folk i baksete + litt bagasje....? ser neimen ikke sånn ut Et håpløst inpress på 13.. Men er det ikke plass, lager man plass.. Dette er fra da jeg valset ut hjulbuene bak.. Derfor er den ekstremt lav akkurat da.. *ønske seg luft* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...