#1 Skrevet Mars 15, 2006 Monterte turbotrykksmåler i A4'en i dag, og ble litt overraska når jeg så hvor mye vacuum det er på tomgang, så spørsmålet blir jo da: Er dette normalt? Er forøvrig AEB motoren om det har noe å si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2006 Monterte turbotrykksmåler i A4'en i dag, og ble litt overraska når jeg så hvor mye vacuum det er på tomgang, så spørsmålet blir jo da: Er dette normalt? Er forøvrig AEB motoren om det har noe å si. Er nok ganske normalt det der ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2006 Er nok ganske normalt det der ja.. Godt å høre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2006 Hvor kjøpte du holderen? Pris? Klundrete å montere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2006 normalt ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2006 Ser ut som om dette er normalt, ihvertfall iforhold til bilen min. Har samme måler oxo. Hvor mye lader du da? Har lenge lurt på hva som er normalt ladetrykk på 1.8T (aeb), orginalt altså. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2006 Ser ut som om dette er normalt, ihvertfall iforhold til bilen min. Har samme måler oxo.Hvor mye lader du da? Har lenge lurt på hva som er normalt ladetrykk på 1.8T (aeb), orginalt altså. Har ikke fått testa den enda, er akkurat ferdig med å montere, så jeg vet ikke hvor mye den lader... Edit: Synes jeg leste et sted her på forumet at originaltrykket skal være 0,6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2006 Hvor kjøpte du holderen? Pris? Klundrete å montere? Kjøpte holderen av Petter Svendsen her på forumet, så jeg vet ikke hva den egentlig koster, men du kan jo spørre han. Monteringen var egentlig enklere enn forventet, tok vell ca 2 timer tror jeg, men om du kan skru, så klarer du det sikkert mye fortere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 15, 2006 Fant dette for en stund siden da jeg ville ha litt fakta om aeb motoren. Engine Code AEB, ATW, AUG Displacement 1.8L (1781cc) Cylinders 4 Valves per cylinder 5 Bore diameter 81.0 mm (3.19 in.) Stroke 86.4 mm (3.40 in.) Compression Ratio 9.5:1 Fuel and ignition system 1998-2001 Motronic ME7.1, OBD II Boost Level 0.6 bar / 8.7 psi Turbo size K03 Downpipe size 1.97" (50mm) Horsepower 150 @ 5,500 rpm Torque 155 ft-lb @ 1,950 rpm Oil Capacity w/filter 4.6 qt. (4.35 liters) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 15, 2006 Har ikke fått testa den enda, er akkurat ferdig med å montere, så jeg vet ikke hvor mye den lader... Edit: Synes jeg leste et sted her på forumet at originaltrykket skal være 0,6. Ok! Da lader jeg, eller bilen kanskje, sånn cirka normalt ... Langt igjen til jeg bånner målern på 2 bar ivhertfall:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...