noe galt med bremsene på min S6

Anbefalte innlegg

Var på veg hjem fra jobb i kveld, plutselig ved ei nedbremsing kjente jeg at pedalen var myk... Bilen bremset veldig dårlig...

Har ikke sett no mer på det etter jeg kom hjem. Noen som vet hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vere bremsekraftforsterker som lekker eller vakumslanger til denne.Eller fks gammel bremseveske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lite bremsevæske? Høres litt ut som en lekkasje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på veg hjem fra jobb i kveld, plutselig ved ei nedbremsing kjente jeg at pedalen var myk... Bilen bremset veldig dårlig...

Har ikke sett no mer på det etter jeg kom hjem. Noen som vet hva det kan være?

Kan det være lekkasje? Hvis det er lekkasje på bremsekraft forsterkeren skulle man tro at pedalen skulle bli hardere.. Hvis du står stille og presser pedalen inn, går den innover da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være lekkasje? Hvis det er lekkasje på bremsekraft forsterkeren skulle man tro at pedalen skulle bli hardere.. Hvis du står stille og presser pedalen inn, går den innover da??

Pedalen går helt i bånn... må pumpe for å få opp trykk.. trykket forsvinner nesten med en gang...

Har ikke sjekket veske niva... mørkt ute (uten lommelykt) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedalen går helt i bånn... må pumpe for å få opp trykk.. trykket forsvinner nesten med en gang...

Har ikke sjekket veske niva... mørkt ute (uten lommelykt) :)

Da er det nok røket en bremseslange da.. Får å være sikker så kan du jo se om det er noe væske under på bakken (hvis det er tørt der da) Og kontroller nivået.. :):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok røket en bremseslange da.. Får å være sikker så kan du jo se om det er noe væske under på bakken (hvis det er tørt der da) Og kontroller nivået.. :):)

Jepp, skal gjøre det i morgen.. Er jo kjekt med bremser innemellom også : rolleyes

En jeg jobber med har en s6, samme modell som min. Han har også hatt problemer med bremseslanger.. Han skifta dem for 2 år siden, å må bytte igjen nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, skal gjøre det i morgen.. Er jo kjekt med bremser innemellom også : rolleyes

En jeg jobber med har en s6, samme modell som min. Han har også hatt problemer med bremseslanger.. Han skifta dem for 2 år siden, å må bytte igjen nå!

Bremser må man nesten ha ja.. :):):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vere bremsekraftforsterker som lekker eller vakumslanger til denne.(...)

Det er hydraulisk bremsekraftforsterker på S6'n, så om det er noe lekk der vil det vises i form av servoljelekkasje/lavt nivå, og som regel i hardere pedal, ikke mykere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.