#1 Skrevet Mars 15, 2006 Hei. Da er jeg endelig blitt medlem her, og har nylig skaffet meg en A4 1,8 TQ Avant. Denne er chippet med MTM 210 Chip. Det er og satt på 2,5 toms eksos, åpent luftfilter samt wastegate. Har nettopp montert turbotrykksmåler og har derfor ett par spørsmål angående det. Ved fult gass på fjerde gir lader den nesten 1,4 bar. Er ikke det veldig mye? Bilen har kjørt med denne chippen i ca 4 år (tror jeg) og den går som ei klokke. Det andre jeg også lurte på er at trykke begynner å synke ved ca 5000 omdreininger(ca tall). Det hopper opp til maks, for så å begynne å falle. Gjerne helt ned til 1 bar før jeg girer. Er dette normalt? Takker for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2006 Syns det høres normalt ut med chip. Skal du ha fullt trykk helt ut må du vel ha en annen turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2006 Er chippen laget opp til 1,4 så skal det da ikke være noe stort problem.. Er vel normalt al turbotrykket synker etter hvert som turtallet øker på små turboer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2006 Hørres bra ut. Jeg har ingen erfaring med turbo biler fra før av, så jeg viste ikke hva som var normalt eller ikke! Når det gjelder max ladetrykk så er jeg ikke sikker på hva chippen er satt opp til. Trodde bare 1,4 bar var litt mye når resten av motor er original. Som sagt så har jeg ikke peiling på hvor mye som er maks trykk på original turbo. Men hvis den skal greie 1,4 bar så er jeg fornøyd jeg! Syns nå hvertfall bilen går godt jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2006 Syns 1.4 høres mye ut om bilen fortsatt har original turbo. Er vel derfor den peaker på 1.4 for så å falle nedover etterhvert som turtallet stiger. Unormalt på chippet bil er det vel derimot ikke og hvis den ikke fusker e.l så smil og vær glad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2006 Hehe... Er ikke så often den er oppe på 1,4 bar. Ligger vel egentlig nermere 1,35, men er ikke 100% sikker. Bilen går som ei klokke så jeg er fornøyd jeg! : rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2006 hadde også mtm chip på forige a4 min, den laddet også nesten 1.4bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2006 En orginal K03 sliter med å holde trykket oppe ja. Denne grafen er hentet fra en 99 A4 1.8tq med chip, eksos fra downpipe, strammere wastegateklokke og justert bensintrykk. Full gass fra 1800 o/min på 4. gir og maks ladetrykk 1.3 bar på 2900 o/min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 16, 2006 Dette har ikke noe med lufttemp. å gjøre da Kald luft tar jo som kjent mindre plass og trykket vil kanskje synke litt utover våren Lader selv ca.1.4 på min nå i vinterhalvåret, men mener nokså bestemt at jeg aldri var over 1.3 når temperaturen var litt mer behagelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 16, 2006 Min er chippet og lader ca på 1 bar. Og d sies vel at den orginale turboen hvartfall ikke bør ha noe over 1,3 på maks.. Så 1,4 synes jeg hørtes noe drøyt ut. Orginalt ligger den på 0,45-0,5. Men at den synker litt når turtallet blir høyt er normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 16, 2006 Hørres ut som det er litt forskjellige meninger her. Siden bilen har gått bra, og fremdeles går bra, så tror jeg det er greit med opptil 1,4 bar. hvertfall på min bil. Er jo ikke så lenge den er oppe på så høyt ladetrykk, og det er kun på fjærde gir, og av og til tredje. Første og andre er maks ca 1,2. Men men. Fornøyd med den nye bilen min jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 19, 2006 Hørres ut som det er litt forskjellige meninger her. Siden bilen har gått bra, og fremdeles går bra, så tror jeg det er greit med opptil 1,4 bar. hvertfall på min bil. Er jo ikke så lenge den er oppe på så høyt ladetrykk, og det er kun på fjærde gir, og av og til tredje. Første og andre er maks ca 1,2. Men men. Fornøyd med den nye bilen min jeg! Hei Stian. Jeg var ikke klar over at den ladet så mye, jeg har aldri målt ladetrykket. Jeg trodde den lå på rundt 1,2. Men den går bedre enn mye annet jeg har prøvd med 1,8t, så det fungerer ihvertfall. Men chipen har nok vært montert i minst 5 år, -jeg hadde bilen i 4år, han før meg i litt under 1år, og chipen ble montert før han kjøpte den. Godt å høre du er fornøyd med bilen, jeg skal sannsynligvis til Stavanger neste helg, så da tar jeg med de sakene du skulle få med:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...