Anbefalte innlegg

Som sagt så sliter jeg litt med abs en min.

Bilen er en 97 a4 1,8tq.

Det som er problemet, er at når jeg kjører seint og svinger til venstre og bremser (som når jeg skal parkere el.), så begynner abs`en å pumpe(Nesten hver gang). Det samme skjer av og til når jeg rygger og bremser.

Får ingen feilmeldinger eller lys som lyser. Abs en funker som normalt ellers.

Noen ideer om hva som kan være galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som ABS'en blir lurt av en føler, spørmålet er hvem.

Kontroller om du har noe slakk i ett av hjullagrene.

Er ikke sikker på hvor "smart" selvdiagnosen er på så gammel ABS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så sliter jeg litt med abs en min.

Bilen er en 97 a4 1,8tq.

Det som er problemet, er at når jeg kjører seint og svinger til venstre og bremser (som når jeg skal parkere el.), så begynner abs`en å pumpe(Nesten hver gang). Det samme skjer av og til når jeg rygger og bremser.

Får ingen feilmeldinger eller lys som lyser. Abs en funker som normalt ellers.

Noen ideer om hva som kan være galt?

Mange ganger er det en eller flere føler som ikke ligger nerme nok tannkransen p.g.a. at det er et dårlig hjullager eller at føleren bare har glidd litt ut. Du kan prøve å dunke den fosiktig inn.. Det blir ikke lagret noe feil hvis den har gjort det.. For det er jo ikke noe galt med føleren, den måler bare at hjulet er låst/ eller har forskjellig fart forhold til andre hjul..:):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnet nesten med at det var dette som kunne være problemet. Er rimelig sikker på at hjullagerene ikke er ødelagte.

Får kjøre bilen på bukken på fredag eller lørdag og sjekke om følerne er løse :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnet nesten med at det var dette som kunne være problemet. Er rimelig sikker på at hjullagerene ikke er ødelagte.

Får kjøre bilen på bukken på fredag eller lørdag og sjekke om følerne er løse :)

Jepz..:):) Går nok greit det..: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følerne foran er bare presset inn i fjærbeinet. Slå de forsiktig inn til anslag med f.eks ei gummiklubbe. Sjekk også bak. Husker ikke om det er likt der.

Ofte sklir følerne ut da man arbeider med noe i forstilling: f.eks skifte av bærearmer, styreledd, bremser etc....Da vil ABS oppføre seg slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.