Golf gti 16v,går på kun 2 sylindre?

Anbefalte innlegg

Har ett problem med min Golf 2 gti 16v som vil bare gå på 2 sylindre. Har akkurat kjøpt bilen og den var slik når jeg fikk den. I følge tidligere eier så skiftet han toppakning ganske nylig og en stund etter dette begynte bilen å gå dårligere og dårligere.

 

Sjekket komp. nå og den var jevn på 15,5 bar med biltema tester.Videre er det gnist til alle plugger men denne virker mulig noe ujevn.Det er de to sylindrene i midten som ikke vil vere med på leken.Pluggene på disse var våte av bensin da jeg tok de ute.Plugg på fjerde sylinder så bra ut og på plugg nr 1ser det ut til att den kun har fått gnist på 2 av de fire elektrodene.Har ikke fått sjekket tenningen men regner med denne er rett innstilt siden bilen gikk fint før den begynte å gå dårligere.

 

Noen som har vert borti dette før?Kan det vere fordeler som har gitt seg? Hvilken motstand skal det vere i pluggkablene? Evt bensinmengdefordeler(heter det det?)bensinrør? Regner nesten med det har med tenning å gjøre siden den var våt på de pluggene som sto i syl. 2 og 3.

 

Hmmm

 

Edit: 89 mod, PL motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en med KR motor, der var topppakningen gaåen, ta en sylinderlekkasjetest så vil du antagelig se det, Kan av og til bli lurt av komptest

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei bønna!

 

husk å sjekke at registeret står rett også, i og med han nettopp har bytta pakning. kanskje ei tann eller to feil?

 

om dette er i orden blir det vel gjerne bensin/tenning/falskluft som du er inne på.

 

god natt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fannt jeg ut av feilen.Sjekket register som var rett,pluggkabler ok,tenning ok.Skiftet da de stålomspunne slangene til dysene og skiftet også dyser.Da startet den og gikk på ALLE fire gitt:) Kan også nevne att endene på bensin slangene var svært rustet så derfor jeg skiftet de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.