PRO LONG i girkasse- diff- og motorolje.

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd ut pro long? Det er ett teflonbasert smøremiddel som er norsk produsert og blandes i motoroljen, girkasse- og diff oljer. Det er ett visstnok utrolig god beskyttelse for mekaniske deler og skal forlenge levetiden på dette betraktelig. Det går 100ml pro long pr liter motorolje. Det blandes i hvert andre oljeskift. For girkasser og differ blandes 25% pro long hvis ikke jeg husker feil.

Selges ihvertfall på 400ml metallflasker.

En kollega har jobbet masse med båtmotorer. Han brukte alltid pro long i giret på påhengere. Ene gangen hadde han en båt på land og motoren stod i fri. Giret gikk så lett at propellen snurret bare ved hjelp av en svak vind. Det sier litt om hvor lite friksjon oljen får.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres fantastisk ut! :):tilber:

men bør kanskje være litt forsiktig så bilen ikke blåser vekk?

Vi må vel iallefall kunne regne med at topphastigheten på bilen øker betraktelig med denne tilsetningen.. : smil :

Uansett, hvor får man kjøpt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd ut pro long? Det er ett teflonbasert smøremiddel som er norsk produsert og blandes i motoroljen, girkasse- og diff oljer. Det er ett visstnok utrolig god beskyttelse for mekaniske deler og skal forlenge levetiden på dette betraktelig. Det går 100ml pro long pr liter motorolje. Det blandes i hvert andre oljeskift. For girkasser og differ blandes 25% pro long hvis ikke jeg husker feil.

Selges ihvertfall på 400ml metallflasker.

En kollega har jobbet masse med båtmotorer. Han brukte alltid pro long i giret på påhengere. Ene gangen hadde han en båt på land og motoren stod i fri. Giret gikk så lett at propellen snurret bare ved hjelp av en svak vind. Det sier litt om hvor lite friksjon oljen får.

Har brukt Pro long smørefett på hjullager en gang. Ble stående i Trondheim med et hjullager som ullte så det overdøvte stereoen.Dette var i romjula 2000. siden det var en GMC pic-up, var det litt vanskelig å få tak i et nytt lager der og da.

Gutta på verkstedet sausa inn lageret med Pro long fett slik at jeg skulle kunne komme meg tilbake til Grimstad.

Solgte bilen for et år siden med det samme hjullageret!!!!

Tror ikke det er byttet ennå.

Hvis du vet hvor man får tak i Pro long tilsettning, så er jeg veeeeeldig intressert. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.