Trykktest av motor type MC, fant lekkasje, men hva skal være der?

Anbefalte innlegg

Vi har nå trykktesta motoren i min A200 TQ -88 med MC motor. Det susa ganske godt rundt gass-spjeldhuset, men vi fant ingen lekkasje med det første. Lyden forandra seg litt når vi åpna spjeldet, men lufta forsvant forsatt veldig fort.

Hørte helt tydelig at det suste skikkelig. Trodde først det kanskje var slangen som går inn på gass-spjeldhuset, men nei. Så var tanken at lekkasjen var rundt akslingen som går inn i hjuset og dreier spjeldet, men det var det heller ikke.

 

Så fant medhjelperen min plutselig ut hvor det var. Det er en liten stuss som stikker ut av gass-spjeldhuset på undersiden. Ser ut som at det skal stå en liten slange der, men vi finner jo ingen slanger som har hoppet av.

Sjekket nettopp i ETKA, men der framgår det ingenting hva dette er.

 

Hva er denne stussen godt for? skal den bare blendes/proppes av?

Feilen med lavt turbotrykk og høyt bensinforbruk kom ganske plutselig, så det er jo ganske innlysende at det er noe som skal stå der, men som ikke står der.

 

Håper noen kan svare meg på dette veldig raskt :) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står en slange der på min i alle fall. Den kommer opp igjen rett forran luftfilterboksen og går over den og inn på ei vakuumklokke. Denne er plassert rett under bakkant av den svarte belgen som sitter oppå luftfilterboksen.

 

litenslange1.JPG

 

litenslange2.JPG

Jeg klarte ikke å få et skikkelig bilde av vakuumklokka, men det er nedi der pila viser et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.