Holder virkelig orginal clutch? 1,8T 200 hk, 325nm

Anbefalte innlegg

Holder det virkelig?

Jeg ringte nettopp til TS Racing for å spør etter forsterka clutch, ettersom min tok kvelden. Men de mente at en orginal burde holde..

 

Gjør den virkelig d?

Jeg gidder ikke å montere orginal viss den ikke holder:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ikke bruke den til drag-racing eller mye hengertrekking, så holder vel den originale.

Brodern hadde i hvertfall den originale i sin A3 med 210hk. Det gikk helt fint det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gamle gtin min holdt fint med 200hk og 315nm den.. t.o.m med litt rasing:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer muligens til å bruke den på bane og eller er det litt aktiv landevei;)

 

Men d e vel rett som dere sier.. Jeg følte bare at det ble slik når den bli chippet, men d var vel kanskje bare tilfeldig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder det virkelig?

Jeg ringte nettopp til TS Racing for å spør etter forsterka clutch, ettersom min tok kvelden. Men de mente at en orginal burde holde..

 

Jeg har 207hk/ca330Nm, og clutchen har holdt i 123.000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den hatt den effekten lenge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den hatt den effekten lenge?

 

Det ble gjort da bilen var ny, ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt 3 år med 197hk, 314Nm uten problemer med orginal clutch.

ca 70.000 km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke noe fasit svar på det spørsmålet, det kommer helt ann på hvilke orginal clutch bilen har i utgangspunktet og ikke minst hvordan bilen blir kjørt.

 

Erfaringsmessig vil nok en orginal clutch begynne å få problemer allerede ved 200hk/325Nm og da kan det jo like gjerne være greit å sette inn litt kraftigere saker når du først må bytte ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min clutch begynnte og slure for ca 1mnd siden elns og skal hente bilen igjen i morgen.Har hatt den på verkstedet og skiftet til ett SPEC Steg III Clutchkit,jeg har pratet med flere ang org clutch.De anbefalte meg å bytte til noe som tålte den ekstra NM`n som man får etter chip,den org holder en stund men blir fort utslitt! ;)

Så er den org utslitt så setter man ikke på en org igjen,da er det jo like greit å bytte til en som tåler mer juling! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder det virkelig?

Jeg ringte nettopp til TS Racing for å spør etter forsterka clutch, ettersom min tok kvelden. Men de mente at en orginal burde holde..

 

Gjør den virkelig d?

Jeg gidder ikke å montere orginal viss den ikke holder:o

 

 

Kjøp deg orginal clutch med forsterka trykkplate. holder i masse vis:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt den på verkstedet og skiftet til ett SPEC Steg III Clutchkit,jeg har pratet med flere ang org clutch. De anbefalte meg å bytte til noe som tålte den ekstra NM`n som man får etter chip, den org holder en stund men blir fort utslitt! ;)

Så er den org utslitt så setter man ikke på en org igjen, da er det jo like greit å bytte til en som tåler mer juling! :D

 

Helt enig. Hva er vitsen med chip eller annen trimming om bilen kun kan kjøres som søndagsbil for at ikke clutchen skal bli utslitt på 1-2-3? Tar man jobber med å bytte clutch, ville jeg ha kostet på noen kroner ekstra og kjøpt noe som holder, så som Spec 2/3. Den er til gjengjeld nokså lik i bruk som originalclutchen, ikke av/på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.