#1 Skrevet Mars 16, 2006 Hepp! Min kjære mor ringte og sa at bilen ikke ble skikkelig varm lenger, jeg ba henne sjekke med møller i bergen om hva de skulle ha for termostatbytte.... 4700,- Så da tenkte jeg å dra over fjellet en eller annen helg for å gjøre dette selv. jeg har byttet på noen dusin 1.6'er men aldri på en slikens nymotens sak. Noen med tips og råd? er det likans enkelt som på en vanlig golf motor? Trenger man mer enn bare termostat'n og o-ringen? Alle gode tips og råd blir belønnet med et klapp på skulderen og lønn i helvete: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 16, 2006 Hvis det omtrent som på G40 er det ganske enkelt. Du trenger termostat, o-ring og 10mm (tror jeg) fastnøkkel eller skralle. Og litt frostvæske selvsagt. Skru ut termostatet ved å ta ut de 2 10mm skruene som sitter på termostat huset (foran til venster på motoren, like ved fordeleren), ta ut gammel termostat og inn med ny. Kan være litt vanskelig å få pakningen og termostat huset til å sitte rett. Så er det bare å fylle frostvæske, starte opp og åpne lufteventilen på varmeappareatet for å luftet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 16, 2006 Hepp! Min kjære mor ringte og sa at bilen ikke ble skikkelig varm lenger, jeg ba henne sjekke med møller i bergen om hva de skulle ha for termostatbytte.... 4700,- Så da tenkte jeg å dra over fjellet en eller annen helg for å gjøre dette selv. jeg har byttet på noen dusin 1.6'er men aldri på en slikens nymotens sak. Noen med tips og råd? er det likans enkelt som på en vanlig golf motor? Trenger man mer enn bare termostat'n og o-ringen? Alle gode tips og råd blir belønnet med et klapp på skulderen og lønn i helvete: smil : Sjekk vannpumpe også høres ut som samme problemet som på den 1.4 poloen vi fikset i pv ifjor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...