#1 Skrevet Mars 16, 2006 Har en S4 som clutch pedalen gikk i bunn , har noen her inne peiling på hva som er galt og hvorda det kan fikses . Takknemllig for forslag . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 16, 2006 Jeg er ikke sikker på om det er vaier eller hydraulisk på de bilene må jeg innrømme: flau :, men er det vaier, så har mest sannsynlig den røket, og er det hydraulisk så tyder det på at en av pumpene har røket. Disse får du vel kanskje overhalingssett til, hvis ikke så går det vel an å få kjøpt nye til en overkommelig pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 16, 2006 Jeg er ikke sikker på om det er vaier eller hydraulisk på de bilene må jeg innrømme: flau :, men er det vaier, så har mest sannsynlig den røket, og er det hydraulisk så tyder det på at en av pumpene har røket. Disse får du vel kanskje overhalingssett til, hvis ikke så går det vel an å få kjøpt nye til en overkommelig pris? Takk for hjelpen , det siter en hydaulisk på den bilen , to pumper en ved pedalen og en på girkassa , er det noen som har byttet eller hatt lingnende problem ?. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 16, 2006 Regner med det er samme opplegget som på S2.Jeg hadde et likelydende problem. Har du sjekket hydraulikk slangen mellom girkasse og torpedovegg?Er en slange der som går fra røret som kommer fra torpedoveggen (fra pedalen) og til et rør som er skrudd på clutch sylinderen på girkassa.Har du lekkasje på den så har du problemet som du nevner, men da skal veksenivået på bremsevesketanken minke. Denne slangen er spesiell og koster skjorta på møller. Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 16, 2006 Regner med det er samme opplegget som på S2.Jeg hadde et likelydende problem.Har du sjekket hydraulikk slangen mellom girkasse og torpedovegg?Er en slange der som går fra røret som kommer fra torpedoveggen (fra pedalen) og til et rør som er skrudd på clutch sylinderen på girkassa.Har du lekkasje på den så har du problemet som du nevner, men da skal veksenivået på bremsevesketanken minke. Denne slangen er spesiell og koster skjorta på møller. Johan Takk for forslaget , har byttet en lik slange , kostet over 3000 kr . de to pumpene koster 1600 kr og 1800 kr . Det har ikke minkett noe spes bremseveske og er ikke noe synlige lekaskjer , må vel bite i det sure eplle og sette den inn på audi . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 16, 2006 Det samme skjedde på min Audi 100. Da var det bare å pumpe pedalen ut og inn 20-30 ganger for hånd, så var den faktisk bra igjen. Men om dette er samme problemet er litt vanskelig å si. Er i hvert fall vært forsøket, det er helt gratis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 16, 2006 Det samme skjedde på min Audi 100. Da var det bare å pumpe pedalen ut og inn 20-30 ganger for hånd, så var den faktisk bra igjen. Men om dette er samme problemet er litt vanskelig å si. Er i hvert fall vært forsøket, det er helt gratis Takk skal du ha , skal gå ut og prøve , det er jo vært det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 16, 2006 Takk skal du ha , skal gå ut og prøve , det er jo vært det Var nok ikke så heldig jeg men takk for forslagett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 16, 2006 Var nok ikke så heldig jeg men takk for forslagett. Uff, da koster det vel fort litt $$$ Lykke til videre ihvertfall!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 16, 2006 Har en S4 som clutch pedalen gikk i bunn , har noen her inne peiling på hva som er galt og hvorda det kan fikses . Takknemllig for forslag . Hadde problem med 89mod Audi 100. Når det var kaldt(under -10) så gikk clutchpedalen i gulvet, og ble hengende til temp. i kupen/eller ved slavesylinderen på girkassen ble oppvarmet. Prøvde skifte clutchvæske, men ble ikke bedre. Kjøpte ny slavesylinder/clutchpumpe-OK. (Demonterte pumpe og sylinder og tok en visuell kontroll, men fant ikke noen tydelig feil på sylindervegger/pakninger. Men feilen var en av disse, uten tvil) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 17, 2006 Da tror jeg at jeg setter en knapp på pedal stempelet/pumpa og at du har en innvendig lekkasje på den og ikke klarer å bygge opp trykk til clutch sylinderen på kassa.Vil ikke få en synlig lekkasje da. Hvis clutch sylinderen lekker så vil nivået minke og du vil ha oljesøl inni clutch huset på girkassen,men det er jo ikke så enkelt å se utenom at nivået minker på beholderen. Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 17, 2006 Har du sett etter om pedalen er hel? fikk samma problem på min S4e i vinter.. hadde faktisk knekt av øye på pedalen som pumpa skal stå fast i: bh : bytta denne å alt var i orden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 17, 2006 Har du sett etter om pedalen er hel?fikk samma problem på min S4e i vinter.. hadde faktisk knekt av øye på pedalen som pumpa skal stå fast i: bh : bytta denne å alt var i orden.. Har skjekket pedalen var hel og fin , det er nestten på max på beholderen for bremsevæske så da er det vel medt sansynlig pumpa ved pedalen som har godt . Takk for alle forslagene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 17, 2006 Jeg har faktisk brekt staget fra pedelan og inn i pumpa... Ikke kult mitt i et kryss i byen Den ble enkelt fikset med "gjengestag skjøt" fra Biltema Bilen var en Passat da, men likt som eldre Audi 80, nyere vet jeg ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 17, 2006 Staget på clutch-pumpa ved pedalen knakk på min også, måtte ut med 800 kroner for en brukt pumpe fra det lokale huggeriet (Audi 80, B3) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 17, 2006 det er ikke for lite bremseveske da så du har fått luft i clutchen? skjedde med meg, og idet eg skulle inn med clutchen da så knakk fjæra i clutchsylinderen bak pedalen i 4 deler. sikkert material tretthet eller noe slikt, kjøpte uansett ny sylinder på aasen bil demontering til 250 kr. overhalingssett på mekonomen koster 270 kr eller noe lignende, og da får du nye pakninger. (samme sylinder på 200 og s4) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 17, 2006 det er ikke for lite bremseveske da så du har fått luft i clutchen? skjedde med meg, og idet eg skulle inn med clutchen da så knakk fjæra i clutchsylinderen bak pedalen i 4 deler. sikkert material tretthet eller noe slikt, kjøpte uansett ny sylinder på aasen bil demontering til 250 kr. overhalingssett på mekonomen koster 270 kr eller noe lignende, og da får du nye pakninger. (samme sylinder på 200 og s4) Hei hvis det er den hvite sylidreen som stekker seg når pedalen står ute så ser den hel ut , er jo så trangt der nede også , det er nesten max med bremsevæske på beholderen . Takk for forslag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 17, 2006 med meg så var det slik at pedalen satt "fast" inne. for å få pedalen helt ut så måtte eg vippe den ut med foten, og da spratt den heilt fram til normal posisjon. som sagt var fjæra mi knekt, og du må åpne for å sjå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 17, 2006 med meg så var det slik at pedalen satt "fast" inne. for å få pedalen helt ut så måtte eg vippe den ut med foten, og da spratt den heilt fram til normal posisjon. som sagt var fjæra mi knekt, og du må åpne for å sjå. Det er ukuratt det som skjedde med min også måtte dra den tilbake selv , tittet bare ned og så på den , er det vanskelig og få den av ?. Takk for hjelpen dette hjelper meg masse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 17, 2006 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=43705 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 17, 2006 Det er endel av S4/S6gutta i USA som har opplevd at staget knekker ja, og har du sett litt under motorluka har du fått med deg at clutch og brems deler reservoar. Er det tomt, er det ikke så greit å kjøre.. Har du dratt ut pedalen og lyst litt oppi der? Masteren sitter på innsiden av torpedoen og vil grise endel når du bytter den, men det er 'mulig' å få til med litt gymnastiske bevegelser. Repsett finnes, så det er bare å brette opp.. (Hadde slaven gitt seg hadde du mistet væske, så den er utelukket.) søk på de vanlige steden, så mener jeg det er en writeup et sted. (sjmautotechnik.com eller audifans.com, f.eks.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 17, 2006 Det er endel av S4/S6gutta i USA som har opplevd at staget knekker ja, og har du sett litt under motorluka har du fått med deg at clutch og brems deler reservoar. Er det tomt, er det ikke så greit å kjøre.. Har du dratt ut pedalen og lyst litt oppi der? Masteren sitter på innsiden av torpedoen og vil grise endel når du bytter den, men det er 'mulig' å få til med litt gymnastiske bevegelser. Repsett finnes, så det er bare å brette opp.. (Hadde slaven gitt seg hadde du mistet væske, så den er utelukket.)søk på de vanlige steden, så mener jeg det er en writeup et sted. (sjmautotechnik.com eller audifans.com, f.eks.) Takk Takk , det er fult med bremsevæske i beholderen , men det er ikke så lett og kjøre He He. Jeg får sette igang og søle og grise litt i morgen , mekonomen skulle ha ett reppsett til den hørte jeg her inne , kjempe fint med all oplysningene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 3, 2006 Regner med det er samme opplegget som på S2.Jeg hadde et likelydende problem.Har du sjekket hydraulikk slangen mellom girkasse og torpedovegg?Er en slange der som går fra røret som kommer fra torpedoveggen (fra pedalen) og til et rør som er skrudd på clutch sylinderen på girkassa.Har du lekkasje på den så har du problemet som du nevner, men da skal veksenivået på bremsevesketanken minke. Denne slangen er spesiell og koster skjorta på møller. Johan Bumper denne jeg da min sånn slange røyk istad. Men jeg fikk ikke skrudd den løs, må man bytte hele greia fra torpedoen og helt frem til slavesylinderen i girkassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 3, 2006 Bumper denne jeg da min sånn slange røyk istad. Men jeg fikk ikke skrudd den løs, må man bytte hele greia fra torpedoen og helt frem til slavesylinderen i girkassa? Er det koblingen på clutch sylinderen du ikke får løs, eller er det koblingen mellom slange og rør til clutch sylinder? På min så satt det som f... mellom slange og rør, men det gikk med makt til slutt.Koblingen på sylinderen var et sant helv... å komme til.Måtte sette kassa i ett spesielt gir for å komme til, men når jeg skulle ha den på så skar jeg gjengene på røret som gikk inn på sylinderen og endte med å måtte ta av hele sylinderen og kjøpe nytt rør. For å få det på igjen så holdt jeg på en hel dag nesten!!!!Er trangt ja.....mener å huske at jeg ikke fikk sylinderen på plass igjen med belgen tredd over huset og måtte sette den inni med løs belg. Pass på gjengene i sylinderen, bare slangen kosta over 700 kr og røret var ikke så billibt det heller,husker ikke pris nå. Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 3, 2006 Nå er bilen på veien igjen , med ny clutshpumpe , det var en skikkelig dritt job ikke så god plass under ved pedalene , men det er vært jobben , måtte lufte med trykkluft for og få ut lufta . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...