clutchpedalen gikk i bunn .

Anbefalte innlegg

Tar opp denne igjen jeg... Ute og kjørte igår og etter en nedgiring funka ikke clutchen som den skulle. Pedalen gikk i bunn, og det var en rar vibrasjon/ skraping i pedalen. Var heldigvis ikke langt hjemmefra så det gikk greit, men... Sjekka væskenivået, og der manglet det en del væske. Kunne ikke se noen lekkasjer hverken fra hovedsylinder eller slangen mellom rør og slave. Tenkte som så at da må det jo være slaven da. Hovedsylinderen ble bytta i sommer. Fikk av slaven (knakk jo selvfølgelig bolten der da: gråter : ) åpna slaven og så etter feil. Kunne ikke finne noe spes annet enn masse gris og veggene så fine ut. Satte det sammen igjen og lufta, men det funka jo akkurat like dårlig. Finner ikke noe lekkasje heller. Hva skjer? Noen som har noen gode tips på hvordan jeg skal få ut resten av bolten i kassa? Er ikke akkurat god plass der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut slaven igjen, satte på ei tvinge og tråkka på pedalen. Ikke noe problem å få til mer trykk enn det som normalt skal til for å koble ut. Ut med kassa i morgen tenker jeg. Kjett kjett kjett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg fikk samme problem i dag.fant ingen oljesøl. skal demontere hovedsylinderen i morgen,så får vi se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk meg en liten overraskelse i kveld på min 2.2T S4 C4.

 

Trilla inn mot et lyskryss, og da jeg skulle slippe opp pedalen ville den ikke følge med foten. Ser ikke ut som at det har synket noe bremsevæske i beholderen på turen hjem i førstegiret. Har også de siste ukene hatt problem med at hvis bilen står stille en dag eller to, så er bremsepedalen knallhard. Ca 10-15 sekunder etter start av motor piper det og det lyser et rødt oljesymbol i 2 sekunder. Klarer den ikke bygge opp nok trykk? Trodde kanskje dette var "bomba?", men siden det nå har smittet over til clutchen også, så er jeg litt interessert i hva det kan være :) Lyser ikke noe oljelampe..

 

Er det mastersylinder som er under pedalsettet eller er det slavesylinder? Noen tips? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.