#1 Skrevet Mars 16, 2006 Var så "heldig" at motorvarmeren datt ut av blokka på vei til jobb i dag. Mitt store spørsmål er hvordan denne skal festes igjen? Skal den bare presses inn? Skal jeg ha på noe stoff som locktite eller noe slikt? Tips mottas med stor takk da jeg over hode ikke er interesert i at det samme skal skje igjen. Er foresten på en passat -89. 9A motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2006 Det skal da litt til at den detter ut, men.....Jeg antar at det er en slags Y i enden på elemenetet som skal inn i blokka. Den skal rette seg ut til en T når den er skrudd på plass. Selve elementet drar seg inn til blokka når du skrur det på plass. Sitter en o-ring som skal tette mellom elementet og blokka. Hvis den ikke er bra, så ville jeg ha byttet den ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2006 Noen elementer er faktisk bare presset inn. Mulig det i utgangspunktet er det på din også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2006 Noen elementer er faktisk bare presset inn. Mulig det i utgangspunktet er det på din også. Tror nok den er presset på plass, for vist der var gjenger så må te ha revet seg. Går et rør ut av elementet i en 90graders bøy, og den er igjen festet til ledninga i fangeren. Kunne umulig ha skrudd seg ut. Men vist den bare skal presses på så er det bare å rengjøre og presse den i igjen eller? Ingen tettningsmidler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2006 Tror nok den er presset på plass, for vist der var gjenger så må te ha revet seg. Går et rør ut av elementet i en 90graders bøy, og den er igjen festet til ledninga i fangeren. Kunne umulig ha skrudd seg ut. Men vist den bare skal presses på så er det bare å rengjøre og presse den i igjen eller? Ingen tettningsmidler? Slik du forklarer utsende på elementet, så er bare å presse/slå det inn igjen. Rengjør varmeren og hullet. På jobb så bruker vi et stoff som både tetter og låser elementet. Sjelden at et element løsner, så det var sikkert ikke slått langt nok inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2006 Slik du forklarer utsende på elementet, så er bare å presse/slå det inn igjen.Rengjør varmeren og hullet. På jobb så bruker vi et stoff som både tetter og låser elementet. Sjelden at et element løsner, så det var sikkert ikke slått langt nok inn. Ok. Var i grunn det jeg regna med. Se om jeg finner noe locktite-lignende stoff å smøre på. Takker for alle svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2006 Tror nok den er presset på plass, for vist der var gjenger så må te ha revet seg. Går et rør ut av elementet i en 90graders bøy, og den er igjen festet til ledninga i fangeren. Kunne umulig ha skrudd seg ut. Men vist den bare skal presses på så er det bare å rengjøre og presse den i igjen eller? Ingen tettningsmidler? Det var ikke gjenger på selve elementet jeg mente. Skruen jeg tenkte på er den som går igjennom elementet og gjør at den Y'en bretter seg ut til en T. Var slik på min gamle Audi i allefall. Men kan godt være at det bare er presset i også. Tegnet kjapt i Paint en liten skisse på hva jeg mener... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2006 Ok. Skal ut og skru så fort jeg blir kjørbar:venner: Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...