Slark i gasspjeld Audi coupe

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er meningene at det skal være så mye slark som det viser på disse to bildene.. Det er altså en Audi coupe 1989 modell NG motor.. Bildene er ikke av beste kvalitet men de som har like motorer vet vell hva det skal forestille: rolleyes

 

Det første viser hvordan det står når jeg ikke rører pedalen og det andre viser hvor langt den må presses inn før den i det hele tatt begynner å åpne det første spjeldet, når den først begynner å ta der så fungerer det fint helt til topps.

 

Den røde pilen viser hvor den svarte plastikk greien som wiren festes på tar tak i den metall greien med den kulen på. Forstår det slik at det er den metallgreien som er festet direkte til spjeldene.. Det virker for meg at den ikke skal ta tak der men at det mangler en del eller noe.. Hadde det ikke vært for at det er en forhøyning akkurat der på platikkgreiene hadde den bare sklidd rett under..

 

Jeg har prøvd å se på innsuget til en S2 og audi 80 16V men ingen av de er like: bh :

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette:)

rkqz40.jpg

rkqz5w.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump:)

Ingen som har coupe med NG motor;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Armen med kula på er for crusiecontrol-systemet, så hvordan den oppfører seg i forhold til gasspjeldet tror jeg ikke du trenger å tenke så mye på.

Det eneste som betyr noe er at du har full åpning på gasspjeldene med gasspedalen i bunn. Hvis du er usikker på om alt er som det skal med overføringen til spjeldene kan du jo skru løs gummibelgen mellom innsug og mengemåler og se inn i åpningen til spjeldhuset mens du drar i gasswiren.

Det lille spjelde skal begynne å åpne med det samme og litt før halv åpning skal det store også begynne å åpne sammen med det lille. Begge skal peke rett ut ved fullt pådrag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge begge spjelda er full åpning på når du har full gass så er det ikkje noe å gruble på. Få med deg en person til å tråkke pedalen i bunn, wiren skal være justert sånn att gasspjeldet akkurat åpner fullt. For å justere wiren flytter du bare på den låseklipsen som står på strømpa. det er viktig at du ikkje strammer wiren for masse, spjelda skal bare akkurat åpne fullt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket det i går med å ta av belgen og kikke inn på spjeldene, fikk en kompis til å trykke pedalen i bånn men det andre spjeldet åpnet ikke helt... Wiren er også strammet så mye det går ann..

 

Hvis du ser på bildene så begynner ikke det første spjeldet å åpne i det hele tatt før på det andre bildet med pilen på.. Så hvis det ikke hadde vært for den armen for cruise control så hadde den svarte plastikken som wiren er festet på sklidd helt rundt uten at spjeldene hadde åpnet seg i det hele tatt... Det er bare tilfeldig at den tar tak i cruise control armen for hvis den hadde vært en halv mm lengre oppe så hadde det bare sklidd rett under og ingenting hadde skjedd.

 

Virker for meg som om det mangler ett stag en eller annen plass eller at det er så slitt at det bare spinner på aklslingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar denne opp igjen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, jeg leste sikkert den første posten din litt raskt tidligere her. Det minste spjeldet skal begynne å røre på seg med det samme wiren er stram og begynner å ta. Når du akkurat har begynt å røre armen til wiren skal det først høres et klikk (tomgangsbryteren) og så skal det lille spjeldet røre seg.

Sånn som jeg forstår det på ditt gasspjeld så må det være noe galt. Nå har jeg aldri prøvd å skru frahverandre disse spjeldene så oppbygningen tror jeg ikke jeg skal prøve å gjette på. Jeg kan sikkert gå ut og ta et bilde av mitt eget spjeld, men det vil vel kanskje ikke hjelpe deg så mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar:) jeg får ta meg en tur på de lokale vrakhandlerene å se om jeg finner ett lignende gasspjeld og se hvordan de er bygd opp, kan godt være det mangler en del eller noe på det jeg har, men det ser ikke slik ut.. Jeg sjøl mistenker det er bare rundslitt slik at det ikke får tak der det skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått gass-spjeldet jeg sendte deg?

 

Mvh

Anders Montgomerie

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.