Pikes Peak Hill Climb 2006 = sommerferie

Anbefalte innlegg

Skal legge deler av sommerferien til USA i år, og som lettere bil interessert er jo valget enkelt, jeg må jo få med meg årets race weekend der borte, vi er for øyeblikket to stykk som skal reise bort dit.

 

Så spørsmålet er som følger:

 

Er det noen her som har hvert der før, og kan gi noen tips og hint anngående reiseløsninger, overnattinger, leiebil (helst med litt pulver i).

 

Eventuelt hva som lønner seg av lokal transport, bil eller innenriks fly (typisk imellom de store flypalssene og nærmest mulig reisemålet)

 

Dette er i utgangspunktet en 14 dagers tur.

Jeg har jo selfølgeligt sjekket diverse reise alternativer, litt generell løps info etc, men har ikke sydd dette sammen til en "pakkereise" enda, så kom igjen folkens, trenger info ASAP

 

Ps. Må jo bli en fin sommerferie dette, og er det andre som vil hive seg på, er jo dette fortsatt et fritt land, har jeg blitt fortalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en spenendes tur må jeg si:) har vært en del i Colorado området,begynner dog bli ei lita stund sia,har familie ett like stykke derifra.

Har flyd til Denver som er nærmeste storby en del ganger,men desverre aldri fått meg med hill climb på pikes peak(fant ikke ut før i ettertid at det lå i nærheten:().

Det letteste er nok å få ordna seg fly til Denver så leie seg bil herifra,leier du fullsize biler og sånt så får du biler med tålig trøkk i,det fleste større leiebilene har v6 og v8ere:) så er jo bare å søke deg grønn til du kommer frem til rimeligste alternativ:)

Overnatting har vi pleid å bare finne ett motell,pleier ligge drøssevis med disse rundt om kring,kan nok tenkes at prisene er ganske dyre rett rundt området der når det er slike arrangement,så kan vell lønne seg å finne ett som ligger ett stykke unna å heller kjøre litt.

Tror det står litt info om/rundt pikes peak på http://www.pikes-peak.com/ tror dog det ikke står no serlig om bakkeløpet der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var billettene betalt, bare fin planlegginga igjen nå, ser frem til dette. Nå er det bare og fornye passet, fikse leiebil og overnattings plasser etc, etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var videokamera pakket og jeg er klar for avreise i morgen, snart sommer ferie nå.

Ble ganske happy når jeg oppdaget at Denver var en av de utvalgte byene til Hertz, så nå står det en 2006 mustang shelby GT-H og venter på oss.

 

Ps. Dette blir jomfruturen med kamera, så vi får se hvordan resultatet blir.

 

Er det flere som skal bort dit, så bare ta kontakt, pm, mail eller tlf

mob 99728405

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ha god tur. Det er alltid gøy å få med seg noe slikt.

 

Link til Pikes Peak International Hill Climb http://www.ppihc.com/ (for de som ikke har funnet linken tidligere)

 

 

 

 

 

*mimre tilbake på turen til Goodwood Festival of Speed*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.