Motorkode MC, èn eller to bankesensorer.

Anbefalte innlegg

Skal til å lese ut feilkoder etc på min 200 TQ 10V -88.

Motorkode MC, men er usikker på om den har èn eller to bankesensorer.

Ble MC-motoren levert med 2 bankesensorer fra og med -88?

Står det eventuelt en mer detaljert motorkode på motoren/bilen?

Ble nemlig veldig usikker på dette da jeg begynte å lese om feilkode-lesing på SJM Autotechnik sine sider. Der ser det ut som at det var fra og med -89 denne motoren ble levert med to bankesensorer, men dette er kanskje bare på USA-utgavene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge Haynesboka mi kom MC motoren med to bankesensorer i oktober 1988. Og biler som selges sent på året pleier å være av neste års modell, altså 1989 modell. Motoren heter fortsatt bare MC, så den eneste trygge måten å sjekke sensorene på er vel å telle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Telle ja, men hva/hvor skal jeg telle? Vet lite om hvordan en bankesensor ser ut og hvor den er plassert.

Synes å huske noe om at MC-motoren med to banskesensorer heter MC2 eller MC3 eller noe slikt?

Irriterende å huske et eller annet som man ikke klarer å huske helt. hehe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, skjønner problemet :)

MC2/3 er vel kanskje bare et kallenavn, fra audi heter motoren bare MC. Men telling ja: Jeg vil tippe at en sensor er mellom syl 1-2, kanskje bort til 3 og en mellom 4-5. De henger på førersiden av blokka og om du tar av gummihettene av alle dingsene koblet til der så er bankesensorene de eneste som ikke har en plugg/kabelsko tredd innpå seg. I tillegg er bankesensorene skrudd fast med en bolt tvers gjennom, mens alle andre temp/trykksensorer der er skrudd fast med seg selv (teit formulering, men du skjønner sikkert).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.