#1 Skrevet Mars 17, 2006 Skal til å lese ut feilkoder etc på min 200 TQ 10V -88. Motorkode MC, men er usikker på om den har èn eller to bankesensorer. Ble MC-motoren levert med 2 bankesensorer fra og med -88? Står det eventuelt en mer detaljert motorkode på motoren/bilen? Ble nemlig veldig usikker på dette da jeg begynte å lese om feilkode-lesing på SJM Autotechnik sine sider. Der ser det ut som at det var fra og med -89 denne motoren ble levert med to bankesensorer, men dette er kanskje bare på USA-utgavene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2006 I følge Haynesboka mi kom MC motoren med to bankesensorer i oktober 1988. Og biler som selges sent på året pleier å være av neste års modell, altså 1989 modell. Motoren heter fortsatt bare MC, så den eneste trygge måten å sjekke sensorene på er vel å telle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2006 Telle ja, men hva/hvor skal jeg telle? Vet lite om hvordan en bankesensor ser ut og hvor den er plassert. Synes å huske noe om at MC-motoren med to banskesensorer heter MC2 eller MC3 eller noe slikt? Irriterende å huske et eller annet som man ikke klarer å huske helt. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2006 Hehe, skjønner problemet MC2/3 er vel kanskje bare et kallenavn, fra audi heter motoren bare MC. Men telling ja: Jeg vil tippe at en sensor er mellom syl 1-2, kanskje bort til 3 og en mellom 4-5. De henger på førersiden av blokka og om du tar av gummihettene av alle dingsene koblet til der så er bankesensorene de eneste som ikke har en plugg/kabelsko tredd innpå seg. I tillegg er bankesensorene skrudd fast med en bolt tvers gjennom, mens alle andre temp/trykksensorer der er skrudd fast med seg selv (teit formulering, men du skjønner sikkert). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2006 Okey, skal ut å se Du vet forresten ingenting om dette, girkasse-lekkasje ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...