Anbefalte innlegg

Trykktest, A200 TQ -88, motorkode MC:

 

Når systemet fylles opp til 1,5 bar så tar det ca 9 sekunder før trykket har falt til 0,5 bar. Er dette normalt?

 

Når vi trykktester og trykket er over 0,5 bar så hører vi at det siver ut luft. Fant ikke helt ut hvor lyden/lekkasjen er, men det høres ut som at det er i motoren en plass, altså ikke i en eller annen slange. Sjekket godt rundt dysene, men der virker det å være tett.

Etter å ha hørt litt på lyden så begynte jeg å skjønne at den kom fra innsiden av motoren. Lyden høres altså ut som at den er indirekte og lukket. Jeg åpnet oljepåfyllingslokket og brukte stetoskopet. Da ble jeg temmelig sikker på at lekkasjelyden kommer fra innsiden av motoren.

Kan dette tyde på dårlige ventiltetninger?

 

Eller er det bare at det lekker luft gjennom noen ventiler, inn i sylindrene og videre ut gjennom avgassventilene?

 

Det vil vel alltids lekke noe luft mellom ventil og topplokk, men er det i så fall normalt at det høres?

 

Veldig usikker på dette. Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om dette er slik det skal være?

eller tyder det på noe galt?

 

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.