Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som vet hvor antennekabelen er strukket i ovennevnte bil?

Jeg oppdaget at antennen på taket ikke er koblet til og det ligger heller ikke noen kabel opp der. Finner heller ikke noe bak dekslene på sidene bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antennekabelen går i kanalen på høyre side av bilen bak til en "boks" i bakluken på min 1992 stv. Har også takantenne på min men denne var heller ikke koblet til radioen. Lå bare en bundt med ledning under passasjersetet.

Den boksen som antennekabelen går til ligger på venstre side i bakluken. like ved venstre baklykt. Fungeren denne boksen som antenne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antennekabelen går i kanalen på høyre side av bilen bak til en "boks" i bakluken på min 1992 stv. Har også takantenne på min men denne var heller ikke koblet til radioen. Lå bare en bundt med ledning under passasjersetet.

Den boksen som antennekabelen går til ligger på venstre side i bakluken. like ved venstre baklykt. Fungeren denne boksen som antenne?

Jeg fant det nå...antenne ligger i bakruten. Det går en 2 kabler + antennekabel inn på den boksen nevner.

Den ene er spenning (den sorte boksen er en antenneforsterker) og den andre går til to kontaktpunkter på ruten.

Fungerer gjør den faktisk også...og mitt dårlige radiomottak skydes derfor hovedsaklig gammel og dårlig radio.

Takk for hjelpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah ok! Så den boksen er forsterker og antennen ligger i selve bakruten altså? har alltid lurt på hva den kontakten inn på bakruten var. Trodde det var varmetrådene men de fungerte jo selv om den ikke var i også : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trådantennen i bakruta er veldig dårlig i forhold til 16V-antenna på taket, det er rett og slett ikke bra nok signaler i distriktet for denne antenna. Det har ingenting med radioen din å gjøre, det er antenneløsningen som ikke er bra nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trådantennen i bakruta er veldig dårlig i forhold til 16V-antenna på taket, det er rett og slett ikke bra nok signaler i distriktet for denne antenna. Det har ingenting med radioen din å gjøre, det er antenneløsningen som ikke er bra nok.

Sikker?

Det er ikke bare her den er dårlig...var ikke stort bedre da vi hentet den i Oslo ser du.

Kanskje jeg skulle trekke ut kablene og bruke takantennen i stedet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antennen i bakruten, altså varmetrådene, er kun egnet for AM og langbølgeradio. FM-radio som har relativt kort bølgelengde fungerer dårlig (stort sett veldig dårlig) med varmetråd-antennen.

Bruk takantenne, helst med innebygget forsterker, da blir alt meget bedre (iallefall antenne-signalet) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har bare den antennen som sitter i varmetrådene på min vr6, levert orginal slik og har ingen andre antenner eller antenne hull i karosseriet!

Min antenne fungerer utmerket overalt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du helt sikker på at det er varmetråd-antennen som er tilkoblet da?

Jeg trodde også det en gang, men så oppdaget jeg at det bare var en ledningsstump som var satt på enden av koax-kabelen som utgjorde antennen.

Jeg har sett mye rart hva angår antenner i VAG-biler. Med elektro/elektronikk-bakgrunn og stadig påfyll av kunnskap fra min medhjelper, så har jeg ofte ristet oppgitt på hodet når jeg har inspisert radio/antenne-anlegg.

PS: Medhjelperen studerer radioteknikk, siv.ing NTNU. Outstanding medhjelper med særdeles god innsikt i elektronikk/radioteknikk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker?

Det er ikke bare her den er dårlig...var ikke stort bedre da vi hentet den i Oslo ser du.

Kanskje jeg skulle trekke ut kablene og bruke takantennen i stedet...

Ja, jeg er sikker. Kameraten min som hadde en GL i samme farge hadde nøyaktig samme problemet som deg, og han hadde en splitter ny Sony radio i bilen. Hans bil hadde ikke engang takantennen, så jeg ville koblet om, uten tvil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.