#1 Skrevet Mars 17, 2006 Hvor lønner det seg å hente strøm til tilleggsinstrumentene? Snakka med en på Olrud Auto A/S (den lokale forhandler) idag, han trudde det ikke gjorde no om jeg henta strøm direkte fra tenning, cd-spiller e.l Mente egentlig å bruke ett relè med egen mating, og kun hente styrestrøm fra cd-spiller Hva ville dere andre gjort??? Turbotrykk er mekanisk så det skal bare ha lys, de andre skal ha lys + de skal funke!! Oljetrykk, oljetemp.,, og avgastemp (ingen av dem bruker vel no mengder med strøm da!!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 17, 2006 Hvor lønner det seg å hente strøm til tilleggsinstrumentene? Snakka med en på Olrud Auto A/S (den lokale forhandler) idag, han trudde det ikke gjorde no om jeg henta strøm direkte fra tenning, cd-spiller e.l Mente egentlig å bruke ett relè med egen mating, og kun hente styrestrøm fra cd-spiller Hva ville dere andre gjort??? Turbotrykk er mekanisk så det skal bare ha lys, de andre skal ha lys + de skal funke!! Oljetrykk, oljetemp.,, og avgastemp (ingen av dem bruker vel no mengder med strøm da!!) Hmmm.. Er det ikke et sånt punkt under sikringsholderen der det er tennigns-strøm? eller er det konstant strøm der.. husker ikke helt.. Har koblet opp sånne tillegsinstrumenter i G4 gti før, men husker ikke om det var konstant eller tenning under der.. Er en sånn du må klemme på rund kabelsko og skru til med mutter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 17, 2006 Er det de her du mener?? Akkurat tatt dårlig bilde: smil : Sitter under alle relè'ene bak sikrings-boksen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 17, 2006 Sulle ha vært dreid mot høyre da!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 17, 2006 Sulle ha vært dreid mot høyre da!! En av de ja.. Men husker ikke om det er tenning på en av de.. men det er jo bare å måle hvis du har et måleinstrument 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 17, 2006 Flere: smil : Er elektriker av yrke!! ( litt flaut å si....) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 17, 2006 De to som har nr. 30 de to helrøde!! Er det samme punkt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2006 du har alle muligheter på disse punktene husker ikke talla men hvis du er ellektrikekr har du et multimeter.. bare å skjekke du har konstantstrøm i 2 kontakter bryterstrøm fra tenninga strøm til bensinpumpe (etter styre rele) og noen til har også jording like over, litt nermere rattstamen dette er helt genialt, sinnsykt lettvint å koble på jeg har alarm og en hel haug med instrumenter koblet på her pluss en ekstra bensinpumpe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 17, 2006 De to som har nr. 30 de to helrøde!! Er det samme punkt? mener dette er konstantstrøm det er.. er to kabler som går dirakte fra batteriet med forskjellig tykkelse.. se oppå bateriet ditt i den boksen så er det noen kabler som kommer inn det er andre ennden av disse kablene( nr 30) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 17, 2006 99% sikker på at den første, gule heter den x75?? at dette er tenningstrømmen.. faktisk 99,5% he he bar litt lenge siden jeg har vært under der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 17, 2006 du har alle muligheter på disse punktene husker ikke talla men hvis du er ellektrikekr har du et multimeter.. bare å skjekke du har konstantstrøm i 2 kontakter bryterstrøm fra tenninga strøm til bensinpumpe (etter styre rele) og noen til har også jording like over, litt nermere rattstamen dette er helt genialt, sinnsykt lettvint å koble på jeg har alarm og en hel haug med instrumenter koblet på her pluss en ekstra bensinpumpe.. Er ikke jordinga på en bolt opp til høyre, med noen brune kabler på vis jeg ikke huske feil!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 17, 2006 99% sikker på at den første, gule heter den x75?? at dette er tenningstrømmen.. faktisk 99,5% he he bar litt lenge siden jeg har vært under der Stemmer at den heter X75 ja Sort kabel med gul stripe!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 17, 2006 87F/diesel står det på den siste! Er dette til bensinpumpa?? X75 er nok fra tenninga ja, de to 30ene og den 30a har fast strøm! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...