Bensintank, gasser til injecton, mk1

Anbefalte innlegg

Jeg kunne trengt noen tips når det gjelder konvertering av bensintank.

Den sorte øverste er fra en golf 2 16v og den nederste er fra en caddy (gasser)

 

Hvordan i huleste skal jeg få innmaten fra 16v'n inn i caddy tanken?

 

CIMG48011.jpg

 

Noen som har gjort noe slikt før her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i huleste skal du det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i huleste skal du det da?

 

slenger meg med her... totalt unødvendig.

bruk den tanken du har, mulig du bør skaffe en gti tank, men det er iallefall lettere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i huleste skal du det da?

 

Vet ikke om jeg tenker rett her.......det skal vel sies.

 

Bensinslangene på 16v går via den måleren. På den orginale caddy tanken går det ikke slike bensinslanger via måleren. Det er riktig nok mulighet for å koble dem til et annet sted på tanken da.

 

Så jeg slipper å gjør noe da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en Mk1 gti tank har utløpet til pumpa helt nede på høyre side, mens på en forgasser er den i toppen som du ser...

 

når jeg bygget om einseren min til k-jetronic, byttet jeg tank fra en GTI....skulle ikke være noen vanskelig sak å få tak i det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en Mk1 gti tank har utløpet til pumpa helt nede på høyre side, mens på en forgasser er den i toppen som du ser...

 

når jeg bygget om einseren min til k-jetronic, byttet jeg tank fra en GTI....skulle ikke være noen vanskelig sak å få tak i det...

 

 

Om gti tanken har utløpet sitt helt nede så passer det meg bra. Caddy tanken har også nede + måleren på toppen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet her er vel at orginal gassertank ikke har tilbakeføring av drivstoffet?

I så fall er nok den enkleste løsningen for deg å få tak i en tank fra en Caddy diesel.Regner med at det er det som er brukt på min siden den i utgangspunktet var en diesel og den har jo tilbakeføring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet her er vel at orginal gassertank ikke har tilbakeføring av drivstoffet?

I så fall er nok den enkleste løsningen for deg å få tak i en tank fra en Caddy diesel.Regner med at det er det som er brukt på min siden den i utgangspunktet var en diesel og den har jo tilbakeføring.

 

 

Orginalt går det to slanger med drivstoff fram til motoren på denne tanken. Vil ikke det si en fra og en tilbake da?

En stor en en litt mindre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er 2 rør som er like tykke som går frem ja, en tur og en retur....

 

en ønsker ikke i ha en tynnere på returen da dette vil gi en trykkforhøyning....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er 2 rør som er like tykke som går frem ja, en tur og en retur....

 

en ønsker ikke i ha en tynnere på returen da dette vil gi en trykkforhøyning....

 

Er ikke helt like nei. Jeg har ikke måle på dem her...

 

Blir det så store problem med trykk å slik da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.