lekker kjøleveske å olje 1.8l a3

Anbefalte innlegg

som sagt. jeg har fått lekkasje. både kjøleveska å olje`n lekker. aner ikke hva problemet er men vet sånn ca hvor det kommer fra.

var i garasjen i sta å demonterte litt for å prøve å finne ut hvor lekkasjen kommer fra, men etter litt demontering så fann jeg noe urovekkende. olje på pluggledningen

IM002830.jpg

er bare ole på en av 4 ledninger. fann å mye olje rundt register reima.

det er å herifra en plass det kommer kjøleveske.

bilen lekker kun når den er i gang. ikke ellers.

kan å nevne at vannpumpa ble byttet i høst. å har ikke hatt noe problem på 5-6 mnd. helt til nå

noen som har noen formening om hva dette kan være?

kan det være topp pakningen som er gåen? får ikke det helt til å stemme. fordi det virker som kjøleveska kommer ut inerheten av vannpumpa. å den er jo montert nesten i bunn av montor.

takker for alle svar.

bilen er forresten en audi a3 1997 mod. 1.8i

mvh Tor Arne Kaasbøll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ett bilde til. her er en av plassene jeg fann fersk ole. fann å mye olje mersom bak/under tannhjulet.

IM002831.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som det er toppdekselpaknigen din som lekker der hvor det kommer olje på pluggledningen. Har vært borti det et par ganger før.

Klarer ikke helt å se hvor olja kommer fra der ved Reg.reima. Mulig at det også er toppdekselpaknigen, eller gjerne simmerringen rundt kammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar. skal prøve å skaffe en topppakning i morra. men hva med vannlekasjen? kan det være topppakningen det å?

kanskje ett teit spm. men.. er det en mulighet for at blokka kan ha revnet?

kan å nevne at det er ingen spesielle ulyder i motor. bortsett fra at den går litt ujevnt på tomgang. men det kan jo kansje være fordi at det kommer olje på pluggene?

motor er lissom ikke min sterkeste side. skjønner teorien. men praksisen er noe helt annet.

uansett. takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar. skal prøve å skaffe en topppakning i morra. men hva med vannlekasjen? kan det være topppakningen det å?

kanskje ett teit spm. men.. er det en mulighet for at blokka kan ha revnet?

kan å nevne at det er ingen spesielle ulyder i motor. bortsett fra at den går litt ujevnt på tomgang. men det kan jo kansje være fordi at det kommer olje på pluggene?

motor er lissom ikke min sterkeste side. skjønner teorien. men praksisen er noe helt annet.

uansett. takk for svar.

Ujevn tomgang er ikke et ukjent fenomen og har nok lite med oljen på pluggledningen. Merk at Morten skrev toppDEKSELpakning, slik at du ikke kjøper feil. Toppakning er mellom toppen og blokka og er ikke den du bytter på en halvtime i carporten. Gåen toppdekselpakning kan ikke føre til vannlekkasjer, men det kan jo være at en vannslange er gåen en eller annen plass.

Hvis blokka di var revnet ville det rent ut store mengder olje og kanskje vann. Du ville nok ha merket det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er oljekjøler på den, i tilfelle sjekk om ikke de kjøleslangene som går inn på en "klump" mellom oljefilter og motoren er tette. Jeg har litt lekkasje der, etter at rørstussene har begynt å korrodere, og lager lekkasje. Bygger seg opp ett rosa saltlag rundt der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er oljekjøler på den, i tilfelle sjekk om ikke de kjøleslangene som går inn på en "klump" mellom oljefilter og motoren er tette. Jeg har litt lekkasje der, etter at rørstussene har begynt å korrodere, og lager lekkasje. Bygger seg opp ett rosa saltlag rundt der.

Har funnet feilen. var to lekkasjer. oljen kom ifra def toppdeksel pakning. å vann lekasjen kom ifra vannpumpa. vannpumpepakningen var gåen.

men når du nevnte rosa saltbelegg. så kom jeg på at det så jeg når jeg drev å skrudde sammen bila igjen. lurte på hva det var. men nå vet jeg. må undersøkes nermere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.