#1 Skrevet Mars 18, 2006 ser på turbotrykks måleren min at den ikke stopper på 1.0 bar lengre..måleren stopper på 1.7.. og når går dit uten problemer... hva kan dette skyldes?? Fikk et tips om at den slangen som går fra turbo til akkulatoren var problemet.. men denne er tatt av og ser hel ut.. KAn det være andre årsaker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2006 En kompis hadde samma problemet på en volvo-motor.. Viste seg at wastegat'n var kokset igjen, og at den dermed ikke kunne lade mindre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2006 En kompis hadde samma problemet på en volvo-motor.. Viste seg at wastegat'n var kokset igjen, og at den dermed ikke kunne lade mindre... hvordan sjekker en dette da??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2006 tror du må demontere denne for å eventuellt finne uttav det.. (kompisen min sin motor gitt til hel.... og fant det ut når den ble demontert.. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2006 Tok av denne slangen og såg at den hvertfall var uten sprekker i... Er det andre slanger som kan ha gått av eller hull i... hvor mange grunner kan det være til at turboen lader for meget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 19, 2006 Og du har ingen form for boostcontroler? Isåfall er det som sagt tidligere at wastegaten ikke åpner.. Kan være defekt membran i wastegateklokka og som er årsaken.. evt en def slange.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 19, 2006 Og du har ingen form for boostcontroler? Isåfall er det som sagt tidligere at wastegaten ikke åpner.. Kan være defekt membran i wastegateklokka og som er årsaken.. evt en def slange.. Har ingen form for boostcontroller.... Hvor mange slanger kan det være defekt? Er det flere enn den lille som går bort på wastegaten? Så da er neste alternativ å ta ut turboen altså?? Typisk at slike ting skal skje når jeg prøver å få solgt bilen...Trenger å få orden på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...