Ladetrykket mitt!? (02 GTI jubileum 180hk)

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig ladetrykket på bilen min?? (fabrikkhidden altså)

02 GTI jubileum 180hk

Fikk montert tyrbotrykks-inst. igår!

Viser værså 0,6, dette med bra med turtall!!

Starter jeg fra bånn på 3, 4, 5 el 6 passerer den 0,8 å siger sakte ned til 0,7 og videre nesten til 0,6

Stemmer dette trykket??

Har jevnt ca. 0,7 på tomgang, noe jeg har skjønter veldig normalt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ganske vanlig at trykket er litt forskjellig på forskjellige turtall. Det er motorstyringen din som regulerer alt det der. Det er som regel mere trykk i bunn-registeret for å få mye moment..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på akkurat din biltype, men er ganske sikker på at a4 180 hester til sammenligning har 0.8-0.9 i ladetrykk originalt mot 150 hesteren som har 0.5-0.6 bar.

At ladetrykket synker etterhvert som turtallet stiger er normalt da det ved et høyere turtall forbrennes mer luft i motoren. Turboen klarer da ikke å opprettholde 0.8 bar på høyere turtall/pumper ikke nok luft. Antakelig har du max ladetrykk på 3 gir ved fullgasspådrag og 3000 omdr.

0.5-1.0 bar undertrykk er normalt på tomgang/stengt gasspjeld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på akkurat din biltype, men er ganske sikker på at a4 180 hester til sammenligning har 0.8-0.9 i ladetrykk originalt mot 150 hesteren som har 0.5-0.6 bar.

At ladetrykket synker etterhvert som turtallet stiger er normalt da det ved et høyere turtall forbrennes mer luft i motoren. Turboen klarer da ikke å opprettholde 0.8 bar på høyere turtall/pumper ikke nok luft. Antakelig har du max ladetrykk på 3 gir ved fullgasspådrag og 3000 omdr.

0.5-1.0 bar undertrykk er normalt på tomgang/stengt gasspjeld.

Stemmer nok dette da....

Var ute å testa en tur istad, 3 og 4 gir makser forbi 0.8 mellom 2000 og 3000rpm synker sakte ned til ca. 0,65 i toppen av registeret

Makset ut 4.gir oppover en slak slak bakke begynte fra 1500rpm maksa nesten 0.85 ved 2500rpm holder seg over 0,7 til ca4500rpm, og var ikke under 0,65 når jeg måtte slakke av igjen ved 160++: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står ikke bar på intsrumentet mitt..... det står x100kpa, hva er det kpa står for egentlig??

kilo pund ettelleranna?

Dønn samma som bar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.