#1 Skrevet Mars 18, 2006 Hva er egentlig ladetrykket på bilen min?? (fabrikkhidden altså) 02 GTI jubileum 180hk Fikk montert tyrbotrykks-inst. igår! Viser værså 0,6, dette med bra med turtall!! Starter jeg fra bånn på 3, 4, 5 el 6 passerer den 0,8 å siger sakte ned til 0,7 og videre nesten til 0,6 Stemmer dette trykket?? Har jevnt ca. 0,7 på tomgang, noe jeg har skjønter veldig normalt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2006 Det er ganske vanlig at trykket er litt forskjellig på forskjellige turtall. Det er motorstyringen din som regulerer alt det der. Det er som regel mere trykk i bunn-registeret for å få mye moment.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2006 Usikker på akkurat din biltype, men er ganske sikker på at a4 180 hester til sammenligning har 0.8-0.9 i ladetrykk originalt mot 150 hesteren som har 0.5-0.6 bar. At ladetrykket synker etterhvert som turtallet stiger er normalt da det ved et høyere turtall forbrennes mer luft i motoren. Turboen klarer da ikke å opprettholde 0.8 bar på høyere turtall/pumper ikke nok luft. Antakelig har du max ladetrykk på 3 gir ved fullgasspådrag og 3000 omdr. 0.5-1.0 bar undertrykk er normalt på tomgang/stengt gasspjeld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2006 Usikker på akkurat din biltype, men er ganske sikker på at a4 180 hester til sammenligning har 0.8-0.9 i ladetrykk originalt mot 150 hesteren som har 0.5-0.6 bar. At ladetrykket synker etterhvert som turtallet stiger er normalt da det ved et høyere turtall forbrennes mer luft i motoren. Turboen klarer da ikke å opprettholde 0.8 bar på høyere turtall/pumper ikke nok luft. Antakelig har du max ladetrykk på 3 gir ved fullgasspådrag og 3000 omdr. 0.5-1.0 bar undertrykk er normalt på tomgang/stengt gasspjeld. Stemmer nok dette da.... Var ute å testa en tur istad, 3 og 4 gir makser forbi 0.8 mellom 2000 og 3000rpm synker sakte ned til ca. 0,65 i toppen av registeret Makset ut 4.gir oppover en slak slak bakke begynte fra 1500rpm maksa nesten 0.85 ved 2500rpm holder seg over 0,7 til ca4500rpm, og var ikke under 0,65 når jeg måtte slakke av igjen ved 160++ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2006 Det står ikke bar på intsrumentet mitt..... det står x100kpa, hva er det kpa står for egentlig?? kilo pund ettelleranna? Dønn samma som bar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...