Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som vet hvordan jeg får løsnet den originale rullgardinen i bakluken på en A6 Avant 2002?

Ser at den er skrudd fast når jeg kikker inn fra undersiden, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg skal komme til skruene. Er redd for å knekke for mye plast :)

Jeg trenger å komme til spyleanlegget til bakvinduet. Dysen har begynt å følge viskeren. Vet ikke om dette lar seg reparere eller om alt må kjøpes nytt.

\Atle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av det. Rullgardinen må lirkes ut av plastholderen først. Mye fikling for å få til det uten å skade plasten. Den sitter som bare fy. Da rullgardinen var ute kom jeg til skruene under. Ut med dem og hele dørtrekket kunne nappes av.

Fikk fikset spylerrøret etter et reodortips jeg fant her på forumet. I korthet boret jeg ut det ødelagte (var røket tvers av) fra senterakslingen på pusseren. Boret ut restene av røret fra plastvinkelen som kobler vannslangen til røret og limte inn et nytt rør i plasten. Dette nye røret tok jeg fra en gammel antenne. Satt det godt inn med fett og satte det hele på plass igjen. På utsiden kuttet jeg røret som stakk ut i samme lengde som pusserakslingen. Nå var det bare å dytte på dysen igjen. Den var akkurat passe trang å få på slik at den ikke vil flytte på seg ved bruk.

Nå virker alt perfekt igjen. Blir spennende å se hvor lenge det holder :)

\Atle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.