Lyd i forstilling ved rattutslag (S4 c4)

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en senket S4 (c4) som jeg bl.a har følgende problem med:

Ved større rattutslag så får jeg en slags klunkelyd i forstillingen. Har vært på verksted å fått en vurdering, men de sier at alt er ok i forstillingen. Ikke noe slark eller noe. Demperene er byttet forran. Jeg fikk riktignok et tips på at det kunne være et lager (svinglager?) i nedre del av fjæra som kanskje hadde sett sine beste dager. Er det noen som har opplevd samme problem?

 

I og med at bilen er ganske stiv så kan det kanskje være at bilen på en måte sklir litt ved større rattutslag som igjen gjør denne lyden???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjæra er snud opp ned kansje ,, blir liggende å gnisse mot fjærbeinet i nedkant da ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker drivknute når jeg hører den beskrivelsen der jeg, men det hadde de kanskje funnet ut på verkstedet isåfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min da var det toplager som var slitt. Jekk opp bilen foran og rykk i hjulet(vertikalt). Beveger fjærbenet seg så er toplageret slit/løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det står over her, sjekk fjørbeinslager.

 

OG

 

Sjekk at tannstanga ikkje er løs. Denne er skikkelig dårleg festa på desse bilene. Hjå meg var skruene løse, men har hørt om andre, der festa faktisk ryker med tida, og må sveises.

Ikkje så rart egentlig. Utrolig svak konstruksjon.

På min flytta tannstanga seg mellom 5 og 10mm når ein la om frå fullt utslag eine vegen, til den andre, når bilen sto i ro på 18" sommerdekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv også å etterstramme preload'en på tannstanga, den 10mm bolten på utsidne av stanga som stikker litt ut. Få en til å jokke rattet fra side til side (motor av) og stram til eventuell klakking forsvinner, pluss 1/4 omdreining. Retter ikke bilen seg når du kjører, kan du slakke litt igjen. Hjalp veldig på rattulyder i Nazze..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.