Anbefalte innlegg

Tenkte å få på ett senkesett på Passaten, ett som senker ca 3-4 cm.

Er dette skadelig på noen måte? Tenker da på 4Motion systemet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint. Passaten din har dessuten quattrosystem og samme bakaksel som f.eks a6. Dvs. den har ikke haldexkobling slik som f.eks golf og audi a3. Er bare det at vw bruker 4-motion og audi bruker quattro som betegnelse på sine firehjulstrekksystemer uavhengig av hvordan det er bygd.

VAG biler med motoren på langs benytter quattro systemet mens biler med motoren på tvers bruker haldex.

Senk ivei!!!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er greit med senking på golf 5 4motion også da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er greit med senking på golf 5 4motion også da?

Ja. Iallefall moderat senking. Opphengsarmene i bakstillinga kan bli ødelagt hvis man senker veldig mye. Dessuten blir cambervinkelen på bakhjulene helt feil. Ligger en eller flere tråder om dette her fra før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det er samme systemet som en quattro. Har hørt at min har kun 10% drift på bakhjulene ved vanlig kjøring, quattro har vel konstant 60/40?

Hadde en A4 Quattro før og det virker ikke som samme systemet på Passaten. Virker som den trekker mer på forhjulene enn a4`n..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det er samme systemet som en quattro. Har hørt at min har kun 10% drift på bakhjulene ved vanlig kjøring, quattro har vel konstant 60/40?

Hadde en A4 Quattro før og det virker ikke som samme systemet på Passaten. Virker som den trekker mer på forhjulene enn a4`n..

Hmmm.....95% sikker. Er vel bare den helt nye passaten som har haldexkobling og tverrstilt motor. Modellene fra omtrent 1990 til 1997 hadde også tverrstilt, men syncro systemet med viscokobling.

Så vidt jeg veit ser en 2002 a6 og passat så å si like ut under.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.