#1 Skrevet Mars 18, 2006 Hei hei, jeg er eier av en 1999 TDI Passat med 110 hester, jeg har store planer om å chiptrimme bilen. Men noe jeg håpte noen her kunne svare meg på var om det gikk ann å få noe litt "rå" lyd i en diesel motor.. er jo litt kjedelig med bare den vanlige "tikkingen" fra de motorene. Vet 2,5 TDi`en er mye finere i lyd en 1,9`en. Er det mulig å lage dumpventil på diesel eller lader turboen for lite til at det bir noe lyd av det? Noen som har erfaring med effektanlegg på slike biler? blir det noe lyd av det? Tar i mot alle forslag med stor takk:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2006 Det går ikke å montere dumpventil på denne bilen uten videre da den ikke har noe gasspjeld som sørger for vakum i motoren. Vakum må til for å åpne dump ventilen og mottrykket mellom turboen og gasspjeldet er det som slippes ut og lager lyd. Veit det finnes noen rundt om som har eksperimentert litt selv og fått laget til noe spjeldgreier i innsuget slik at det virker, men aner ikke hvordan. Det finnes imidlertid en dump ventil beregnet for dieselmotorer, men denne er elektronisk styrt og har kun som hensikt å lage lyd. Effektanlegg vil jo lage dypere/grøvre lyd. Et åpent luftfilter lager også lyd, men dette kan bli slitsomt å kjøre med i lengden da du får konstant suselyd fra innsuget da motoren jobber/belastes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2006 Det er vel en slik du må ha: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47076 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2006 Takker for infoen.. da skal jeg ta og prøve med åpent filter for å se hvordan det blir.... har du noe forslag for effektanlegg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2006 Det er vel en slik du må ha: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47076 Takk for den Tor, mulig det er gode ting:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2006 Takker for infoen.. da skal jeg ta og prøve med åpent filter for å se hvordan det blir.... har du noe forslag for effektanlegg? Egentlig ikke. Finnes mange rundt omkring som forhandler det. Søk litt rundt i forumet, så er det mange tråder om effektanlegg. Pris og utseendet er vel det som teller mest kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2006 Egentlig ikke. Finnes mange rundt omkring som forhandler det. Søk litt rundt i forumet, så er det mange tråder om effektanlegg. Pris og utseendet er vel det som teller mest kanskje? ja det teller jo sin del, jeg har planer om rs4 fanger bak på bilen så har mest lyst på to stuser ut på samme siden. er jo rimelig teit med den vanlige potten som er på passaten.. blir jo svart røyk ut all nettingen bak der da.. hehe:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2006 Da trenger du jo ikke lakkere nettingen svart akkurat der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 18, 2006 Da trenger du jo ikke lakkere nettingen svart akkurat der ..sier noe der.. eneste er at det ser ut som hele hekken brenner når du da gir gass.. røyker noe så ut av en annen verden passaten min.. men utrolig nok er den slik den skal være sier dem på møller:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 18, 2006 Ryker nok pga at chippen tillater litt ekstra drivstoff;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 19, 2006 Ryker nok pga at chippen tillater litt ekstra drivstoff;) Hadde det bra vært så vell så.. hehe.. bilen er ikke chipet enda.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 19, 2006 Da er det mulig at du burde fått justert innsprøytningstidspunktet. Dvs det samme som å justere tenninga på en bensinmotor. Gjøres ved å vri pumpa med eller mot mototomdreieningsretningen alt etter som om den sprøyter inn for tidlig eller for sent. Et VAG verksted kan sjekke tidspunktet med diagnoseapparatet for å se om det er feil slik den er nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...