Nye sommerdekk, merke/anbefainger?

Anbefalte innlegg

Skal snart handle inn nye dekk til sommeren.. Så på interdekk.no i dim eg skal ha som er 225/45-17 at det var et LASS med produsenter og typer dekk.. Er ikkje interessert i et ultra high performance dekk som er utslitt etter 3 mnd med litt barsk kjøring av og til, men heller et dekk som er lite støy av og ok grep uansett underlag. trenger absolutt ikke koste skjorta.. :) Billigste dekket var vel 630 kr eller noe sånt, og da er det dobbelt så dyrt opp til Goodyear Excelence foreksempel.. Lost in the jungle of sommerdekk! Noen som har et kart?? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med samme dim. på passaten min.Kjøpte dekk/felger på E-18 motorsenter i 2005.

Selgeren annbefalte General euro 2000 isteden for Falken dekk ( samme pris ) Synes dekka virker bra jeg. Støyer mindre enn de dekka jeg hadde før i org. dim. Sitter godt på vått/tørt føre + normalt slitt tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.jpg

General euro 2000 er jo ganske billig også, 779 kr skulle interdekk ha..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nankang type 2 hadde eg i sommar,og dei er heilt grei kvalitet på... gode egenskapar og... og fin pris..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med samme dim. på passaten min.Kjøpte dekk/felger på E-18 motorsenter i 2005.

Selgeren annbefalte General euro 2000 isteden for Falken dekk ( samme pris ) Synes dekka virker bra jeg. Støyer mindre enn de dekka jeg hadde før i org. dim. Sitter godt på vått/tørt føre + normalt slitt tror jeg.

Husker du hvilket falken dekk det var?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekker pris på 215/45-17, og interdekk har da billigeste dekk til 460 kr!! : eek : kan vel umulig vere noe å satse på? FULDA 215/45 YR17 EXTREMO EU Skulle vel egentlig vere kjempebra?

edit: doh.. : bh : for lite load index på fulda.. GRISEBILLIG JO!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ser det ut som at valget faller på nankang. Har ringt litt rundt og fått vite at mange er fornøyd med dette dekket. Takk for tipset Roar! : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ser det ut som at valget faller på nankang. Har ringt litt rundt og fått vite at mange er fornøyd med dette dekket. Takk for tipset Roar! : vinke :
You`re welcome! ... ;)

Er det komme ny modell for dette året, eller er det type 2?

NB! Type 1 var vist ræva...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dekket heter 215/45 VR17 TL NANK NS2 E

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal snart handle inn nye dekk til sommeren.. Så på interdekk.no i dim eg skal ha som er 225/45-17 at det var et LASS med produsenter og typer dekk.. Er ikkje interessert i et ultra high performance dekk som er utslitt etter 3 mnd med litt barsk kjøring av og til, men heller et dekk som er lite støy av og ok grep uansett underlag. trenger absolutt ikke koste skjorta.. :) Billigste dekket var vel 630 kr eller noe sånt, og da er det dobbelt så dyrt opp til Goodyear Excelence foreksempel.. Lost in the jungle of sommerdekk! Noen som har et kart?? :confused:

Ville valgt Vredestein Ultrac. Hadde det på min forrige bil, og har bestilt det igjen til min nåværende. Dette er heller ikke det råeste dekke med tanke på performance, men til kjøring på norske veier er det det beste dekket jeg har prøvd. Er suverent på vått, veldig lite støy og ingen sporing. Dessuten hadde jeg bare slitt 1-2mm mønster etter 1 sesong bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen da? Er utrulig blakk for tida, så det spiller en stor rolle for meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vredestein ultrac var bare LI 87.. trenger 91

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha det på 200'en vil 215/45-17 gi for liten rulleomkrets og se dumt ut. Samtidig sliter du med loadindex. Må opp på 225/45-17 eller 235/45-17, evt. 215/50-17 (veldig ukurant) for å få noe som ser normalt ut og er godkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker du hvilket falken dekk det var?

Mener det var ZE512

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dekket heter 215/45 VR17 TL NANK NS2 E

jepp, da er det samme type som eg har..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha det på 200'en vil 215/45-17 gi for liten rulleomkrets og se dumt ut. Samtidig sliter du med loadindex. Må opp på 225/45-17 eller 235/45-17, evt. 215/50-17 (veldig ukurant) for å få noe som ser normalt ut og er godkjent.

Er det ikkje 205/60-15 som er standard dim? 215/45-17 var 99,6% av det hvertfall, skulle ikkje tro det var så galt. Load index på nankang var 91.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard på 20v er 215/60-15 som igjen er omtrent identisk med 195/65-15.. "Alle" bruker 225/45-17 eller 235/45-17 som alternativ dimensjon, med 215/45-17 vil det bli stort gap mellom hjulene og skjermene på sidene, og det ser bare teit ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Goodyear Exellence dekk og er kjempefornøyd med de.. Relativt støysvake og sitter godt på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekker pris på 215/45-17, og interdekk har da billigeste dekk til 460 kr!! : eek : kan vel umulig vere noe å satse på? FULDA 215/45 YR17 EXTREMO EU Skulle vel egentlig vere kjempebra?

edit: doh.. : bh : for lite load index på fulda.. GRISEBILLIG JO!

Fulda Extremo blir ikke solgt lenger i norge.. det nye hete EXELERO. btw:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Goodyear Exellence dekk og er kjempefornøyd med de.. Relativt støysvake og sitter godt på

Enig med Dag her..!! : ja : Kjører Goodyear Excellence 225/45 ZR 17 på min A3, støysvake og veldig bra feste : rock : Og så sporer de mindre enn mine standard 195/65 R15 vinterdekk : smil : Kjøpte dem på http://www.dekkonline.com og fikk dem til rundt 1.100,- pr. dekk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kom det jo jaggu 30 cm snø på to dager her, så da blir det litt mer quattro kos før det svir i lommeboka nok en gang.. skal eg safe sommerdekka kjører eg til adrian for å legge om til Exellence.. MEN sparer jo halvparten på å kjøpe et billigdekk fra nettet. skal jo bare bruke dei en sesong før 19" skal bedekkes. grunnen til at eg ikkje kjøpe dekk på 19" i år er at dei trenge litt stell.. og har pokker ikkje peng i det heile tatt... doh.. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.