#1 Skrevet Mars 18, 2006 Kjøpte ettermontert xenonsett her for ca 1,5 år siden.. Først røk ballasten/omformeren etter kun kort tid.. Fikk ny sendt på garanti.. Skiftet denne og alt var velstand igjen... Helt til pæra på den ene siden begynte å fuske.. Bestilte 2 pærer for å være sikker, og fikk dem i posten kjapt.. Byttet begge for å slippe å tulle mere med det på en stund.. Men nei da.. Plutselig begynte det å kødde igjen.. Pæra gåen igjen.. Skiftet til den ene som ikke var gåen sist og funka bra.. helt til nå om dagen.. Har problemer med å tenne den ene pæra, hvis jeg dunker litt i lykta kommer den, men enten slukker den eller så holder den seg på... Nå har jeg drevet så mange timer til sammen med feilsøking og ut og innkobling av pærer og ballaster at jeg er DRIT DRIT DRIT DRIT lei alt sammen... Kjøpte meg sånne höen pærer eller hva merket var på langlysa, men synes det nesten lyser litt grønt...? Synes også lysstyrken ble litt mindre i forhold til orginale pærer.. Forslag til pærer jeg kan sette i nærlysa? Må ha bra lys og lyse hvitt/hvittblått.... Hilsen meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2006 Hva slags xenon-sett er det du har da? En kompis av meg sliter også med sitt (husker ikke merke).. Men mitt mtec-sett fungerer strålende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2006 Jeg brukte disse i nærlysene før jeg monterte Xenon: http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=931061 &cart_id= De lyste veldig hvitt/lyseblått i hvertfall,bruttern bruker de på Honda`n oxo,anbefaler de på det sterkeste! Rart du har så mye tull med Xenon`n,mitt funker meget bra i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2006 Husker ikke heelt hva det settet het jeg.. men sikkert flere her på forumet som har det for å si det sånn... Har ikke sett noen spesielle andre har noe problemer, men for meg er det nok nå iallefall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2006 Husker ikke heelt hva det settet het jeg.. men sikkert flere her på forumet som har det for å si det sånn... Har ikke sett noen spesielle andre har noe problemer, men for meg er det nok nå iallefall... La du opp rett i fra batteriet med rèle etc? Hvor kjøpte du det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2006 Kaixen het kompisen min sitt iaffal.. Veit ikke om det er pærer eller ballasten som er problemet, men han kjører med ei halogenpære i ene lampa nå, bare for å være sikker på å ha lys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2006 Kaixen het kompisen min sitt iaffal.. Veit ikke om det er pærer eller ballasten som er problemet, men han kjører med ei halogenpære i ene lampa nå, bare for å være sikker på å ha lys Skal sette inn de höen-pærene i nærlysene nå, og bruke vanlige pærer på langlysa... Kan ikke satse på at det xenon-greiene fungerer hele tiden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 18, 2006 Disse problemene som du har, ga meg å tenke på hvis jeg skal bygge om til xenon en gang at jeg bare tar nærlysa og beholder fjærnlysa med halogen. og ikke gå for slik ""bi xenon"" løsning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 19, 2006 Har ettermontert xenon-lys på min S4. Har brukt de som langlys på min 90 quattro før det også. Kitet har vært i bruk i snart 3 år uten et feilslag!!!!!!!!!!!!! Bank i bordet,det er Hella-ballaster og med "japse-pærer". Mulig jeg har vært heldig..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 19, 2006 Hehe.. Har kjørt xenon snart to vintre nå, og hadde litt prob med at venstre side inne startet. Røsket litt i pluggen (originalpluggen) inn i lykta, og den startet. Etter hvert fant jeg ut at det ikke var der, men i en skjøt rett ved, som var lagt til med ekstra reléer, (som ikke hjalp noe!!) som jeg hadde fjernet for lenge siden. Fiksetden, og alt er Ok siden! Sjekk alle koblinger, xenon har nemlig ganske høy startstrøm, og bare en 'litt' dårlig kobling etsted kan kødde til alt! Xenon på langlys er IMO bare tull, mest pga. den lange oppvarmingstiden. Alle originale fjærnlysxenon er kombinert med nærlys, og er motoriserte med et lite skjold som bare veksler mellom lang og nær. Er jo et 'must' på C4'er med ræva lys i utgangspunktet, da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 19, 2006 Har kjørt med Kaixen, der har jeg problemer med at de ikke tenner når det er minus grader, har en kompis som har kjørt med to sett, ikke hatt noe problemer, men mine kan dere får billig, er ikke fornøyd. skal det bli mere xenon så blir det orginalt martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 19, 2006 hadde oxo tenkt å montere xenon, men jeg tror jeg får bli uten!! har nemlig null peil på å skru, hehe. Får kjøpe bil med orginal xenon neste gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 19, 2006 Har også hatt noe sånt, men en dag sluttet den ene å tenne hele tiden, og så begynte den andre å fuske. Nå ligger alt sammen i en plastpose i garasjen, og jeg kjøpte noen dyre Osram Cool Blue 4300 kelvin halogenpærer istedetfor. De er i det minste pålitelige.. I tillegg syntes jeg at xenonlysene jeg hadde var altfor blå, de var mye blåere enn originale, så mye at lyset egentlig ble ganske dårlig f.eks. på våt asfalt.. Alt i alt ikke særlig imponert, skal jeg ha noe mer blir det å skaffe original-opplegget.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 19, 2006 Virker som det er mye forskjell på kvaliteten på sånne sett, og nesten hvilken dag dem har blitt produsert på.. Tror jeg har fått et såkalt "mandagssett".. Er ikke dårlig kontakt i plugger å sånn.. Har hatt av kontaktene og sjekka at dem strammer skikkelig, sånn at de stikkerne sitter skikkelig.. Men like dårlig.. Når det skal være sagt, så er det jo helt overlegent lys og utseende på det NÅR det fungerer da.. Vært kjempefornøyd sånn sett.. Men det hjelper ikke mye for meg når det fungerer litt nå og da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 19, 2006 Virker som det er mye forskjell på kvaliteten på sånne sett, og nesten hvilken dag dem har blitt produsert på.. Tror jeg har fått et såkalt "mandagssett".. Er ikke dårlig kontakt i plugger å sånn.. Har hatt av kontaktene og sjekka at dem strammer skikkelig, sånn at de stikkerne sitter skikkelig.. Men like dårlig.. Når det skal være sagt, så er det jo helt overlegent lys og utseende på det NÅR det fungerer da.. Vært kjempefornøyd sånn sett.. Men det hjelper ikke mye for meg når det fungerer litt nå og da.. Irriterende med sånt.. I hvert fall når du har blitt vant til Xenonlyset.. Hvis du rakk det innimellom da Kjempefornøyd med mitt jeg i hvert fall, aldri vært noe problem og tenner med en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 19, 2006 Dytta inn slike höen-pærer i S3'n... lyser med samme farge som Xenon... men ikke fornøyd med styrken... mye dårligere lys enn de andre pærene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 19, 2006 Dytta inn slike höen-pærer i S3'n... lyser med samme farge som Xenon... men ikke fornøyd med styrken... mye dårligere lys enn de andre pærene. Ja sitter med samme erfaring.. Lyste jeg rett i snøen synes jeg nesten det ble grønnskjær i fargen også.. blander man gult og blått får man vel grønn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 19, 2006 Nå gikk jeg over alle kontakter og greier på mitt xenonsett og monterte det nok en gang inn i bilen min. Enn så lenge virker det igjen, blir spennende å se hvor lenge det varer.. Sånne blåfargede pærer er helt sjanseløse. Kjøpte noe sånt en gang, og det ser bra ut med fargen på lyset, men er helt elendig lysstyrke. Byttet fra noe sånt til vanlige "+50%"-pærer, det var dag og natt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 19, 2006 Ja sitter med samme erfaring.. Lyste jeg rett i snøen synes jeg nesten det ble grønnskjær i fargen også.. blander man gult og blått får man vel grønn? Brukte du höen pærene på nær eller fjernlys? Har xenon i nærlysene, men jeg tenkte på slike höen pærer i fjernlyset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 19, 2006 Hadde lignende problemer med egenmekket xenonkit på corradoen min for noen år siden... der ble det løst ved å legge opp strømmen via relè da det viste seg at jeg slet med for lav spenning til ballasten når alt gikk på det orginale nettet (vet ikke om A4 også kjører strømmen til lampene igjennom bryteren slik som corradoen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 19, 2006 Brukte du höen pærene på nær eller fjernlys? Har xenon i nærlysene, men jeg tenkte på slike höen pærer i fjernlyset. Har de höen pærene i langlysa ja.. xenon i nærlys.. Rudi: Vet ikke om det er noe rele etter det orginale nettet, men tar iallefall strømmen fra koblingen fra vanlig pære.. Har ikke målt spenningstapet ut, men settet har fungert helt fint og tent alle gangene, helt til noe skjer.. Så har liten tro på det med liten spenning egentlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...