Pulverlakkering eller vanlig av felger?

Anbefalte innlegg

Skal lakke opp igjen bbs rs felgene mine.

Er det best å pulverlakkere eller å bruke sprøyte? Må ha litt shine i lakken.

Hvordan skal jeg fjerne den org. lakken på felgene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et ord:PULVERLAKK!!!!!!!!!!! Skal du ha en lakk som holder så er det KUN pulverlakk som holder. Men du har et begrenset utvalg farger da........såfremt du ikke har gode kontakter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pulverlakker!!!

Enkleste måten å få bort original lakken uten å pusse av deg fingertuppene blir å sandblåse dem!

Lykke til, og husk å post bilde av de når du har fått de pulverlakkert da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg det blir pulverlakkering. Er vel ikke så viktig at jeg får den orginale fargen heller. Er et stort firma som pulverlakkerer alt mulig av stål/aluminium i nærområdet av meg. Har en sandblåseboks på jobben til han far.

Det blir ikke skader i aluminiumen når jeg sandblåser da?

Er det forøvrig nødvendig å ta bort orginallakken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg det blir pulverlakkering. Er vel ikke så viktig at jeg får den orginale fargen heller. Er et stort firma som pulverlakkerer alt mulig av stål/aluminium i nærområdet av meg. Har en sandblåseboks på jobben til han far.

Det blir ikke skader i aluminiumen når jeg sandblåser da?

Er det forøvrig nødvendig å ta bort orginallakken?

Ta deg en tur til Kleive til Midthaug AS...der får du pulverlakkert for en grei penge!!! Dem sandblåser også for deg. Har du litt tolmodighet og ikke må få dem tilbake samme uke vil du kunne velge mellom flere farger. For da tar dem felgene dine når de sprøyter med "din" farge...:)

Har selv brukt dem til å pulverlakkere felger, og skal bruke dem senere når jeg skal lakkere understells-deler...!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel neppe nødvendig å ta vekk all lakken, men malingsfjerner tar den vel, sånn du smører på og spyler av med høytrykk. Sandblåsing må da bli litt grovt til alu vil jeg tro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du pulverlakke felger må de være helt reine. eneste er å sandblåse, og du får akkurat de fargene som til våtlakk. de store firmaene som lakkerer til industrien har sikkert et begrenset utvalg.. husk at det er 2 forskjellige lakktyper av pulver. Den de bruker innendørs er jo ikke beregnet til f.eks felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du pulverlakke felger må de være helt reine. eneste er å sandblåse, og du får akkurat de fargene som til våtlakk. de store firmaene som lakkerer til industrien har sikkert et begrenset utvalg.. husk at det er 2 forskjellige lakktyper av pulver. Den de bruker innendørs er jo ikke beregnet til f.eks felger.

Midthaug AS pulverlakkerer alt fra smådeler til større utvendige trapper osv. så vil tro de har begge typene. Vil tro utvalget er ganske bra å. Skal vel bare ha en vanlig sølvfrage samme hva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For all del, ikke sandblås! Men glassblåsing går veldig fint! Jeg brukte vanlig base og polyurethan-klarlakk på mine vinterfelger. Holder seg bra det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En problemstilling med pulverlakkerte felger er at om du får et hakk i de har du en h****es jobb med å få det fikset / få av pulverlakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke pulverlakk!

Det blir for grov finish!

Ødelegger fine bbs hjula!

Jeg har sett hva som kommer ut av lakkboksen både på midthaug og andre steder, og det er en ruglete overflate, som slett ikke gjør seg sammen med polerte ytterringer!

Greit nok til vinterbruk, men ikke til show and shine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke pulverlakk!

Jeg har sett hva som kommer ut av lakkboksen både på midthaug og andre steder, og det er en ruglete overflate, som slett ikke gjør seg sammen med polerte ytterringer!

?? da har du ikke sett den finishen som blir på OPEMS PULVERLAKK, er helt vanvittig bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke pulverlakk?? Fikk pulverlakkert mine felger på dekk-sjekk/felg-service i askim, og det ble absolutt ikke ru overflate, helt som vanlig lakk! Sort med litt sånne sølvprikker... og polert kant, dritstilig! Pulerlakk uten tvil spør du meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må det være flere typer, som det sef. er! På det jeg har sett av felger som er pulverlakka, så ser lakken veldig tykk ut! Ser ut som det er null uttynnet!

Men for all del, dersom det er noen der ute som får flott finish med pulverlakk, så gå for det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må det være flere typer, som det sef. er! På det jeg har sett av felger som er pulverlakka, så ser lakken veldig tykk ut! Ser ut som det er null uttynnet!

Men for all del, dersom det er noen der ute som får flott finish med pulverlakk, så gå for det ;)

Hmm.. Er det jeg synst er litt skummelt med pulverlakkering da. Skal jo litt til for at det kommer steinprang osv. inn i en 2" kant å da. Men En på jobb sa han har montert mange ståltrapper fra midthaug og de hadde iallefall en glatt overflate. Men de fleste sikringskap osv. som er pulverlakkert er veldig ruglete overflate da.

Tenkte jeg skulle ringe en lakkerer om hvor mye han skulle ha for å lakkere felgene. Skulle ha 1250 for å lakkere på midthaug, da måtte jeg glassblåse selv.

Greier ikke å bestemme meg og jeg skal ha sølv metallic eller en litt mørkere sølvfarge heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke pulverlakk!

Hvor grov finish`n blir går litt ut på grunnarbeidet...

Men glassblås felgene, så får du en fin finish med pulverlakk.

Mvh Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor grov finish`n blir går litt ut på grunnarbeidet...

Men glassblås felgene, så får du en fin finish med pulverlakk.

Mvh Kim

Har vurdert å lakkere de sølv for så å høyglanspolere fronten av felgene og ha de sølv imellom eikene. Noen som hvet om det er best å bruke vanlig lakk om dette skal kunne gjennomføres? Og om det vil være lurt å ha på klarlakk utapå. Event om det finnes pulverlakk som klarlakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ruglete overflaten blir kommer som sagt av forarbeidet.

Jeg fikk noen felger sandblåst og pulverlakkert, sandblåsingen var litt grov, så de måtte legge på to lag med lakk for å "jevne" ut. Det ble fortsatt litt ruglete, men blankt. Og ja, klarlakk finnes som pulverlakk - brukte det til slutt, selv om det kanskje ikke er nødvendig da det uansett blir ganske blankt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg mest sansynlig bestemt meg for å ha de sølv metallic inni mellom eikene og ha en høyglanspolert overflate på "oppsiden" av eikene.

Spørsmålet da er om dette bør forsegles med klarlakk for at ikke høyglanspoleringen skal bli matt. I tilleg får å få litt eksta shine.

Har hørt at mange klarlakker har lett for å gulne over tid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.