Anbefalte innlegg

Girkassa oppfører seg snodig.

 

1.giret går på skrå til høyret. En dag sleit jeg med å få den i gir. visste ikke når den var i gir etc.

 

resten av girene går greit. Virker ikke som det trengs å trykke ned girstanga for å få den i revers.

 

Hva må jeg gjøre for å få dette bedre. Skal bytte olje snart. Kan det bli noe bedre? evt noe jeg skal gjøre samtidig?

 

Takker for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lest i andre tråder at enkelte har montert short-shift for å få den mer tight. Mye mulig at dette kan hjelpe deg. Men du kan vel eventuelt skifte olje først å se om problemene forsvinner. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lest i andre tråder at enkelte har montert short-shift for å få den mer tight. Mye mulig at dette kan hjelpe deg. Men du kan vel eventuelt skifte olje først å se om problemene forsvinner. :)

 

Har nylig bytta til shortshift. Hjalp litt, men ikke på alt slarket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger til at det er slakke når bilen står i gir også, dvs du kan puffe stanga 2-3 cm hver vei :o

 

For meg høres dette ut som ei gearoverføring. Helt sikkert noen her på forumet som har hatt samme problemet? : klø :

 

 

Det ser også ut som at fri/nøytral posisjonen på stanga er feil, det ser ut som at bilen står i 3'dje gir når den er i fri, liksom slik at alt er forskyvet fremover: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som dårlig overføring dette.. Jeg har like mye slakk, men er sikker på at det skyldes sliten overføring...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som dårlig overføring dette.. Jeg har like mye slakk, men er sikker på at det skyldes sliten overføring...

 

Mye stress med å få fiksa det da? Må jeg ut med hele girkassa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.