#1 Skrevet Mars 19, 2006 Girkassa oppfører seg snodig. 1.giret går på skrå til høyret. En dag sleit jeg med å få den i gir. visste ikke når den var i gir etc. resten av girene går greit. Virker ikke som det trengs å trykke ned girstanga for å få den i revers. Hva må jeg gjøre for å få dette bedre. Skal bytte olje snart. Kan det bli noe bedre? evt noe jeg skal gjøre samtidig? Takker for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2006 har lest i andre tråder at enkelte har montert short-shift for å få den mer tight. Mye mulig at dette kan hjelpe deg. Men du kan vel eventuelt skifte olje først å se om problemene forsvinner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2006 har lest i andre tråder at enkelte har montert short-shift for å få den mer tight. Mye mulig at dette kan hjelpe deg. Men du kan vel eventuelt skifte olje først å se om problemene forsvinner. Har nylig bytta til shortshift. Hjalp litt, men ikke på alt slarket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2006 Legger til at det er slakke når bilen står i gir også, dvs du kan puffe stanga 2-3 cm hver vei For meg høres dette ut som ei gearoverføring. Helt sikkert noen her på forumet som har hatt samme problemet? Det ser også ut som at fri/nøytral posisjonen på stanga er feil, det ser ut som at bilen står i 3'dje gir når den er i fri, liksom slik at alt er forskyvet fremover: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2006 høres ut som dårlig overføring dette.. Jeg har like mye slakk, men er sikker på at det skyldes sliten overføring... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 19, 2006 høres ut som dårlig overføring dette.. Jeg har like mye slakk, men er sikker på at det skyldes sliten overføring... Mye stress med å få fiksa det da? Må jeg ut med hele girkassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2006 Noen som vet noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...