Skifte av lys i dashbord A6 1996 mod

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har peiling på om det er vanskelig å skifte lys i dashbordet på en A6 1996 mod.

Sier takk for gode råd angående dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er enkelt. Tror det er skrevet noe fremgangsmåte på forumet her et sted før, men det er bare å plukke ut hele greia og skifte pærene. Trenger ikke å ta av rattet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det er noen som har peiling på om det er vanskelig å skifte lys i dashbordet på en A6 1996 mod.

Sier takk for gode råd angående dette...

Det dekslet rundt rattstammen helt innerst mot instrumentpanelet drar du bare rett opp. Så åpenbarer det seg to skruer bak der :) Slit ut hele greia og bytt pærer fra baksiden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vanskelig i det hele tatt, gjorde dette for et par uker siden.

Har en 96 A4, men har det utvidete instrumentpanelet, som jeg tror er rimelig likt det på A6'en (med oljetemp på venstre siden og ladespenning på høyre).

Du bør bytte alle pærene når du først er inni der, det var 9 stk hos meg, og de har delenummer 4A0 919 040 C.

Ta rattet så langt ned/bak som mulig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen nye Pærer er kjøpt inn, så får vi se om jeg får det til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nedenfor glasset på instrumentpanelet sitter det en list i samme materiale som selve dashbordet. Den skrus løs med 2 eller 3 stjerneskruer fra undersiden. Trekkes deretter rett bakover på venstre side og skyves mot venstre (på høyre side sitter det en pinne fra lista og inn i dashbordet).

Skru ut 3 skruer som holder instrumentpanelet i underkant, trekk panelet rett ut.

Har du aldri tatt ut slikt instumentpanel før så kan et par av tilkoblingene være litt tricky å ta ut. Det gjelder de to med mange ledninger i. I midten av disse er en sort "klips" som skal trekkes rett ut ca 1 cm, dette frigjør låsing og koblingen kan trekkes videre rett ut. Klipsene løsnes lettest med en liten flat skrutrekker.

Resten er enkelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det dekslet rundt rattstammen helt innerst mot instrumentpanelet drar du bare rett opp. Så åpenbarer det seg to skruer bak der :) Slit ut hele greia og bytt pærer fra baksiden :)

Dette gjelder IKKE 96 mod a6 da det er c4 karosseriet er det ikke? A6 med instrument ala a4 kom vel først i 98.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjelder IKKE 96 mod a6 da det er c4 karosseriet er det ikke? A6 med instrument ala a4 kom vel først i 98.....

Leste A4 jeg... :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.