Anbefalte innlegg

Vet dette har blitt postet før, men finner ikke tråden etter uendelig mange forsøk, så nå prøver jeg her.

Husker at jeg leste en "kode" man kunne trykke på computeren i bilen så man kunne sjekke g-laderen og sånt.

 

Noen som kunne funnet denne tråden, eller forklare hvordan jeg gjør dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Do you know how to test your boost levels?

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

 

Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got.

 

A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape!

 

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Do you know how to test your boost levels?

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

 

Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got.

 

A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape!

 

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

 

Testet dette igår, men når displayet skulle vise mellom : 84-104 som det står nevnt over, viste mitt nesten 200. Og som det står over her er det lekkasje i no greier, men hvordan finner jeg ut av dette ? Virker jo som alt er i orden, og at laderen lader det den skal.

 

Skjønte heller ikke helt hvilken av posisjonene computeren skulle vise når man skulle dra ut 2. og 3. giret for å "sjekke" laderen..

 

Håper noen kan hjelpe meg litt her..

 

Mvh, Kristoffer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om du kanskje har en lekkasje da ja. Du kan jo

eventuelt spraye vakuumslanger med startgass å høre etter

om motoren ruser seg opp; da har du tydeligvis lekkasje!

Verdiene du skal lese av er når du kjører helt opp til rødstreken

i 3. eller 4. gir. Les av den verdien som du får da, så sammenligner

du med verdiene som står i lista. Da ser du sånn ca hvilket trykk du

har inn på innsuget!

 

Stå på! Jeg har ikke noe trykk akkurat nå, ødela G-laderen min på fredagen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om du kanskje har en lekkasje da ja. Du kan jo

eventuelt spraye vakuumslanger med startgass å høre etter

om motoren ruser seg opp; da har du tydeligvis lekkasje!

Verdiene du skal lese av er når du kjører helt opp til rødstreken

i 3. eller 4. gir. Les av den verdien som du får da, så sammenligner

du med verdiene som står i lista. Da ser du sånn ca hvilket trykk du

har inn på innsuget!

 

Stå på! Jeg har ikke noe trykk akkurat nå, ødela G-laderen min på fredagen!

 

Ja, ok, så om den ruser seg opp, trekker den inn luft gjennom andre steder enn luftfilteret ? Har så å si ikke no peiling når det gjelder motor og slikt..

 

Og har heller ikke no ladetrykksmåler, så vet jo ikke helt om verdiene jeg fikk lest av stemmer.. Når jeg ikke ser hvor mye den lader andre steder...

 

Du får ha lykke til med laderen da, er ikke gøy når sånt skjer, ting er jo tross alt ikke gratis her i verden : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk lekasje spray på rørene fra g-lader og mot innsuget, da vil det boble hvis du har en lekasje et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.