Anbefalte innlegg

Hei gutter!

Ny gutt i klubben - jeg!

Har en 80.....1,8s (192`km) jeg for noen dager siden byttet reg.reim på. Reima er kjøp hos Møller i TRH.(Strammehjul er og skiftet)

"Problem" : Reima lager lyd, som om jeg har montert en "fake turbo". - Skjønner at ny reim opp i gamle tenner lager lyd, og at det etter hvert vil bli bedring.

Har noen et godt tips som kan ta bort ulyden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir lyden sterkere nå bilen blir varm. Er registerreimen for stram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, lyden blir ikke sterkere! Jeg har stammet reima slik at den kan vries 90 grader(tar taki reima midt mellom mellomaksel og kamakseldrev og vrir den enkvart omdreining på tvers, - om du skjønner).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet du strammehjul og?

Jeg byttet kun reim og vannpumpe, fikk da en "turbo" lyd, dette var lagerlyd fra strammehjulet. Det likte ikke den nye stramme reima! Men alt ble bra når nytt stramme/vendehjul var kommet på plass...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg har fått et "mandags-strammehjul"? Skal sette på det gamle hjulet igjen....for å se om lyden kommer bort. Om så, må jeg få byttet det nye strammehjulet! - Det blir ikke før på tirsdag.

Takk for tips - så langt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Preben Hannevold

Kanskje jeg har fått et "mandags-strammehjul"? Skal sette på det gamle hjulet igjen....for å se om lyden kommer bort. Om så, må jeg få byttet det nye strammehjulet! - Det blir ikke før på tirsdag.

Takk for tips - så langt!

Sjekk om det er et deksel som tar bort i reima. Vil i utgangspunktet tro at reima di er alt for stram... Det skal være "lett" å vri reima 90 grader !!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kontrolleredeksel og slakke reima.

Takk for hjelpende tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det ikke er nevnt allerede:

Vannpumpa kan også lage "interessante" lyder, og skal vel også byttes ved reg.remskift, men det er vel kanskje ikke særlig aktuelt at den nye remmen har forårsaket en plutselig lyd i den ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke lyden kommer fra vannpumpen.......den var frisk før regreimbyttet, og jeg har kjørt motoren uten viftereim!

Takk for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke lyden kommer fra vannpumpen.......den var frisk før regreimbyttet, og jeg har kjørt motoren uten viftereim!

Takk for tipset!

Mulig jeg misforstår deg her nå, men vannpumpen drives vel av reg.reima på denne bilen også, som de fleste andre vag's ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den drives av egen reim på en del av de eldre 4-sylindrede motorene, bl.a. på 80 1.8s

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå slakket reima noe. Ulyden vedvarer.....jeg er like langt!

Motoren, en 1,8 med monoinnsprut.......teknisk betegnelse PM.

Vannpumpen drives av viftereim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres mest sannsynlig ut som om lageret i strammehjulet har "tatt kvelden".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med det gamle strammehjulet? Prøv også å starte uten dekselet på, se om det forandrer seg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet inn strammehjulet med et nytt..........MYE BEDRE.

Synes det er finurlig at lyden kom fra strammehjulet - det var ikke slakke i lageret, men en svak "vislelyd" - som om det var små sandkorn der inne. Rart!

Bilen er god ............. som ny ??

Takker for hjelpen, skal prøve å bidra tilbake!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.