ladetrykks problemer 2.2t aan ved full belastning

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med ladetrykket når det passerer 1 bar..

 

det som skjer da er at da det passerer 1 bar får jeg et lite rykk før den lader litt till opp til 1.2

 

og så kommer det jeg ikke likte.. hær om dagen prøvde jeg meg opp rælingstunellen.. turtallet lå på 2500 i 6 gir ga flat pedal.. trykke jobbet seg normalt opp til 1 bar og så hoppet det opp til 1.4 for så og dette ned til 0.5 og så bygde det seg opp til 1.0 - 1.1 skal og sis at det kom en litt merkelig blåse lyd ved trykk ( ikke lekasje eller sprekt slange ) på 1.4 i displayet men uansett noen som har ide. på hvorfor dette skjer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert blåst noen trykkslanger eller IC, sjekk slangene din så finner du sikkert feilen, skjedde det samme med meg opp oslofjord tunnellen, da var det slangen fra turbo til trykkrøret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert blåst noen trykkslanger eller IC, sjekk slangene din så finner du sikkert feilen, skjedde det samme med meg opp oslofjord tunnellen, da var det slangen fra turbo til trykkrøret

 

 

tror nok ikke det er tilfellet hos meg .. har vært slik siden jeg kjøpte bilen..

alle rør slanger er byttet ut med alu rør og silikon slanger. samt ny ic.. fortsatt samme problem..

 

noen nevnte en gang at det muløigens kunne være en magnetventil som var litt slapp

men før jeg kjøper ny til 650 kroner er det jo kjekt og få hint om det fra andre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tramp

 

 

virkelig ingen som har tips ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjekk om pakning turbo\manifoil er iorden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg sikkert ute på viddene, Men hvordan er det med membran på wastegate `?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg sikkert ute på viddene, Men hvordan er det med membran på wastegate `?

da jeg bytta grenrør så satte jeg på ny pakning mellom . så der skal det være tett.. pakningen mellom torbo og manifoil så og fin ut.. vet noen en gang nevnte at det kunne være en magnetvetil som var skyldig.. men før jeg handler ny til 650 kroner osv.. bla bla..

 

men kan jo seff teste om det er tett rundt .. men dro rimelig godt til da jeg monterte ting igjenn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har man bestilt seg ny magnetventil .håpe det blir forandring i sakene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.