Viskertrøbbel (Audi Avant 2.5 TDI -93)

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp (for halvannen uke siden) kjøpt min første Audi, en 1993 Avant 2.5 TDI. Og begynner såklart å oppdage noen små "snags".

 

Handbrekket fryser, og ligger på på høyre bakhjul. Men det må jeg kanskje bare lære meg å leve med? Ofte minusgrader her i indre Troms... Eller skifte wire til sommeren... : bh :

 

Det som er verre er at vindusviskerne ikke funker skikkelig. De på frontruta virker ikke på intervall. De nekter å starte, og hvis de allerede går så stopper de der de er. Og bakruteviskeren og -spyleren er død. Spørsmålet er: Relefeil eller bryterfeil?

 

Er det noen som kjenner problemet? Selgeren er et firma på sørlandet, så det er greit å ha en så god diagnose som mulig før jeg begynner å stille krav. Siden det er langt unna.... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

framme:

Intervall reléet kan være defekt

 

bak:

brudd/gnag i ledningene i ledningsføringa til bakluka

eller defekt viskermotor/bryter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, tenkte ikke på at det kunne være to forskjellige årsaker...

 

En ting jeg glemte å spørre om: Kjølevannet kommer aldri over 80 grader. Nå som der er 10-12 minusgrader stopper det gjerne under 70. Er dette normalt? Det var ikke slik på min gamle Ford, men jeg er jo fersk når det gjelder Audi...

:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, tenkte ikke på at det kunne være to forskjellige årsaker...

 

En ting jeg glemte å spørre om: Kjølevannet kommer aldri over 80 grader. Nå som der er 10-12 minusgrader stopper det gjerne under 70. Er dette normalt? Det var ikke slik på min gamle Ford, men jeg er jo fersk når det gjelder Audi...

:confused:

 

Meget mulig at Termostaten din ikke lukker. dvs. fri flyt gjennom radiator hele tiden.

 

Får du 90grader med bilen på tomgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt en tur på ca 3 mil. Mot slutten av turen kom temp opp i 80 grader. Etterpå lot jeg bilen gå på tomgang en stund, og da gikk den ned til 75 grader. Noen foreslo ei papplate i grillen, men ny termostat er vel ei mere "elegant" løsning...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være litt vanskelig å få normal temp på motoren når det er kaldt ute.

Har også merket selv med ny termostat og papp plate foran radiatoren at det ikke blir normal temp på motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.