#1 Skrevet Mars 19, 2006 http://www.highoctane.nl/sport_qattro_replica_build_index%20.html Det gjør litt vondt å se både en coupe quattro og en 2dørs 80 bli kappa opp, men det virker jo som fyren vet hva han driver med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 19, 2006 frekt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 19, 2006 og hva skal det være godt for? han hadde jo 2 komplette biler der! har ikke så mye peiling på disse bilene så bare lurte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2006 og hva skal det være godt for? at han finner det billigere å selv bygge en replika enn en ekte Sport quattro? kjapp info: Sport quattroen har Audi 80 fronten med brattere hellning på frontruta enn hva en vanlig coupe av "typ 85" har (urquattro, GT coupe, coupe quattro) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 20, 2006 Ojoj, flott bildetråd og gode bilder, takk for denne linken:tilber: Sportquattroen er også 32 cm kortere, noe av grunnen til at den er kappet opp i 2 deler;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 20, 2006 dette var en som hadde peiling på hva han gjorde ja. muligens man skal prøve noe sånt neste gang. så i alle fall fryktleig spendene ut. lurer på hva det norske biltilsynet hadde sagdt til noe sånt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 20, 2006 Noen som sitter på mer info om disse 2 dørs 80'ene? Hvor mange ble produsert? Har også hørt rykter om at de ble levert med quattro?? Sportquattro prosjekt frister, men denne er heller ikke så verst... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 20, 2006 Jeg setter no spørsmålstegn ved det faktum at han ikke bruker jigg når han skjøter sammen to biler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 20, 2006 Sportquattroen er også 32 cm kortere, noe av grunnen til at den er kappet opp i 2 deler;) Jepp akselavstanden er 32 cm kortere, den er 24 cm kortere totalt pga frontmontert intercooler! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 20, 2006 Noen som sitter på mer info om disse 2 dørs 80'ene? Hvor mange ble produsert? Har også hørt rykter om at de ble levert med quattro?? Sportquattro prosjekt frister, men denne er heller ikke så verst... Oi! Den var kul. Noe mer info om den 2-dørsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 20, 2006 Sikkert andre som vet mer enn meg! Den går vel i Sverige, tror det er Furans(http://www.furans.se) som eier den. Dermed er det vel også en del pulver i børsa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 20, 2006 Sikkert andre som vet mer enn meg! Den går vel i Sverige, tror det er Furans(http://www.furans.se) som eier den. Dermed er det vel også en del pulver i børsa... Den som går i sverige har ikke mer HK enn de hadde orginalt, husker jeg leste reportasje om denne i Bilsport for noen år siden, den bilen skulle være så lik orginal som mulig derfor hadde han org hk, hadde også disse hvite magnesium hjulene med en merkelig dekk dimmensjon på. Alt for at den skulle virke helt orginal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 20, 2006 Hehe nå blander du litt men det er kanskje min feil når jeg tar inn andre biler i diskusjonen. Det var snakk om den todørs 80en med urq bredding. Den røde Sportquattro-replicaen er det Peter Bollnert som eier og den har vel også litt mer enn 306 hester tror jeg. Felgene du nevner er i TRX dimensjon 390mm, litt større enn 15". Tror både Dahlbäck SQen og Leifs (eks) S1 har disse i 9,75 x 16", sjelden vare det gitt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 20, 2006 Hehe nå blander du litt men det er kanskje min feil når jeg tar inn andre biler i diskusjonen. Det var snakk om den todørs 80en med urq bredding. Den røde Sportquattro-replicaen er det Peter Bollnert som eier og den har vel også litt mer enn 306 hester tror jeg. Felgene du nevner er i TRX dimensjon 390mm, litt større enn 15". Tror både Dahlbäck SQen og Leifs (eks) S1 har disse i 9,75 x 16", sjelden vare det gitt! "Offisielt" så ville han si at denne bilen hadde 306hk...siden han ville ha en tro kopi...men jeg vil ikke krangle på at det sikkert er mer i den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 20, 2006 Jeg setter no spørsmålstegn ved det faktum at han ikke bruker jigg når han skjøter sammen to biler.. Man må ikke bruke jigg så lenge bilene er rette (dvs ikke krokka) men det letter arbeidet en god del ja. Må si jeg ble veldig inspirert av dette prosjektet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 21, 2006 "Offisielt" så ville han si at denne bilen hadde 306hk...siden han ville ha en tro kopi...men jeg vil ikke krangle på at det sikkert er mer i den. Mener å huske han brukte S4 motor, og body kittet er fra Dialnyx i England. Egen bilsport repotasje om prosjektet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 28, 2006 En liten ting her, om jeg har gått glipp av noe. Har to dørs Audi 80 rett frontrute som på SQ? Siden han bruker en Audi 80 to dørs og jeg leste følgende fra annosen på finn.no om den SQ som ble solgt der. -------------- Sport Quattroen er jo et resultat av at rallyførerne klaget på at den originale UrQuattroen var for understyrt og reflekser i frontruten. Fabrikken tok da fronten fra en to dørs Audi 80 tilog med B-stolpen(ved dørens slutt) og en UrQuattro minus 32 cm bak døra. -------------- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 28, 2006 En liten ting her, om jeg har gått glipp av noe. Har to dørs Audi 80 rett frontrute som på SQ? Ja den har det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 28, 2006 En liten ting her, om jeg har gått glipp av noe. Har to dørs Audi 80 rett frontrute som på SQ? Ja den har det hehe... fikk lest og titta litt på den siden som var linket til førs. Det hadde jeg aldri tenkt på, men så er vel de 80cc med to dører snart like vansklig å få tak i som SQ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 30, 2006 hmmm,, den mannen der hadde en solid dose pågangsmot, å mest sannsynlig peiling på det han holdt på med! men spørs bare om man regnet timer på arbeidet, + summen for begge bilene, om han ikke hadde vært godt på vei mot en ekte ur-quattro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 30, 2006 hmmm,, den mannen der hadde en solid dose pågangsmot, å mest sannsynlig peiling på det han holdt på med! men spørs bare om man regnet timer på arbeidet, + summen for begge bilene, om han ikke hadde vært godt på vei mot en ekte ur-quattro? rettelse...SPORT Quattro.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 30, 2006 rettelse...SPORT Quattro.... hva er forskjellen på ur-quattro og sport-quattro.... ?? er muligens bare jeg som er litt borte,, men har rett å slett ikke store anelsen.. hadde blitt glad hvis noen kunne opplyst meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 30, 2006 SportQuattro er basert på urq men korta ned og fått brattere fronrute. De ønsket og optimalisere urq i rally og lagde derfor sportq. Den har også annen front og mere bredding. og selvfølgelig tatt enda mer utav 5'ern. De lagde vel bare rett over 200 biler for å få lov å bruke den i rally. For mer detaljer og oversiktlig info kan du henvende deg til Ola L.Lereim...Virker som han kan alt sånnt og er god til å forklare.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 30, 2006 hmm,, i så fall er det vel mest sannsynlig billigere å lage en enn å kjøpe.. takk takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 30, 2006 ja...var en rød en til salgs i drammen til 750.000 for ikke lenge sia... 306hk og 0-100 på under 5sek http://www.fourtitude.com/news/publish/Features/printer_1220.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...