Anbefalte innlegg

Voknet opp kl 04:15 i natt med at alarmen på bilen ulte. Var helt i ørska så det tok meg 5 min å komme ned. Hadde vist også vekt andre i studentbygget =)

Viste seg at noen hadde fått opp døra ved å bruke et skrujern i sylinderen eller noe, låsen hadde blitt vridd såpass over at den hadde hoppet over tappen i døra. Måtte ut med handaket for å då gang på den igjen.

De løp nok når de åpnet døra. Underlig nok så var det ikke noen direkte synlige skader i låssylinderen...

Uansett så vurderer jeg sterkt å finne meg andre steder å parkere, men det er langt fra lett her i Kr.sand. Har også vurdert å bytte til en annen alarm som forhåndsvarsler på en eller annen måte slik at jeg slipper hærverk som knust rute eller defekte låser.

For de som vet hvor jeg bor så har jeg bilen i et åpent parkeringshus fra europark, og de slokker lysene om natta så det er fritt fram for fremmede.

Dette er det andre innbruddet som har vært her på under 1 mnd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voknet opp kl 04:15 i natt med at alarmen på bilen ulte. Var helt i ørska så det tok meg 5 min å komme ned. Hadde vist også vekt andre i studentbygget =)

Viste seg at noen hadde fått opp døra ved å bruke et skrujern i sylinderen eller noe, låsen hadde blitt vridd såpass over at den hadde hoppet over tappen i døra. Måtte ut med handaket for å då gang på den igjen.

De løp nok når de åpnet døra. Underlig nok så var det ikke noen direkte synlige skader i låssylinderen...

Uansett så vurderer jeg sterkt å finne meg andre steder å parkere, men det er langt fra lett her i Kr.sand. Har også vurdert å bytte til en annen alarm som forhåndsvarsler på en eller annen måte slik at jeg slipper hærverk som knust rute eller defekte låser.

For de som vet hvor jeg bor så har jeg bilen i et åpent parkeringshus fra europark, og de slokker lysene om natta så det er fritt fram for fremmede.

Dette er det andre innbruddet som har vært her på under 1 mnd.

Hvis du finner en alarm som varsler før ruta blir knust, eller før noen "kødder" med låsen, så gi beskjed... Da må jo alarmen gå i et sett hvis noen nærmer seg bilen... :)

- Spøk til side

- Hadde innbrudd i bilen (for et par år siden i Arendal). Kjørte rett ned til politistasjonen og anmeldte det.

Det var klare fingeravtrykk og andre spor på/i bilen.

Betjenten jeg snakket med var fullstendig uinteressert i å bli med ut for å sjekke - "det blir bare henlagt uansett".....: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bort det samme når jeg bodde i Skien.

Kom hjem for å hente noe, kom ut 15 min etterpå og da var det alt gjort innbrudd i bilen. Ringte politiet, men de hadde så mye å gjøre at de ikke kunne hjelpe.

Da det er mye narkomaner i området så mistenkte jeg dem med engang, sendte en kamerat av meg ned til dem og spurte om de hadde noe "stæsj" å selge til bil osv... Idoten dro jo fram det han haded stjelt fra meg. I mellomtiden hadde jeg fått tak i politiet borte ved menstadbrua (hvis noen er kjente). Vi dro til Shell på Tollnes og ventet, da han kameraten måtte til Shell for å "ta ut penger". Narkomanen ble med og busted.

Han nektet på ha stjelt det men hadde kjøpt det av en bekjent. Han ble dømt for heleri bare. :(

Når det kommer til alarmen så vet jeg det finnes, når man oppholdt seg litt over tid helt inntill bilen så og si, så kom det en stemme fra bilen som sa at den var installert med alarm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa med "Watchdog" funksjon vil i hvertfall lage et lite lydsignal hvis noen dunker på ruta. Ikke fullt så avansert som det siktes til, men likevel, den gir et forvarsel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde en alarm på min gamle passat 90 mod, som panser alle døre og bagasjerom var sikret, pluss at hvis noen dunket i karrosseriet eller rutene som kom det et varselssignal på 3 ulinger og hvis noen punket igjen rett etterpå gikk alarmen, den var genial, husker ikke produsent

ALARMEN heter AOLIN, vet ikke om forsikringsselskap godkjenner den, men den funker bra iallefall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke diskutert en slik "snakkende" alarm etter eller annet sted på forumet for en tid tilbake? Finner den ikke igjen nå men...

Var vel et firma i sverige eller noe som monterte noe slikt, altså en alarm som snakket eller ga andre "beskjeder" etter hva man hadde programmert den til dersom noen kom nære bilen eller noe.. ?

Forbasket at folk ikke kan la andres ting være i fred: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.