Anbefalte innlegg

Skal ha oljeskift de nærmeste ukene, og har da tenkt å slutte med Shell Longlife oljen som møller har på sine biler.

 

Har da hørt at det er annbefalt en Castrol olje på 2.7T og Audi sine motorer generelt. Er det noen som har noen formeninger om dette, og om jeg bør holde meg til Shell sin olje?

 

Noen som har typebetegnelse på Castrol oljen som er mest annbefalt på 2.7T? (Noen som vet hva slags olje som er standard og annbefalt på RS4 2.7?)

 

Hva med denne? GTX Magnatec 5W/40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du kjører litt hardt av og til kan det lønne seg å ha olje som tåler høy temperatur. selv har eg funnet mobil1 5w50 å vere ganske bra. 0w40 castrol rs og mobil 1 tikka som f.. når motor vart heit. regner med du trakker på litt av og til, hadde hvertfall eg gjort med en RS4!! :D Har du trimma din såpass da?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min er ikke trimmet noe (232hk)....men fikk et tips med en med RS4 at det ble annbefalt Castrol olje på 2.7 motoren.

 

Jeg kjører sjeldent hardt med min, men noen forbikjøringer blir det innemellom.

 

Jeg ønsker en olje som takler klimaet her i norge, dvs. varmt->kaldt->varmt->kaldt->varmt-> kaldt, samt at den skal fungere optimalt på min motor.

 

Er redd for de skumle skrekkeksemplene som man hører med longlife oljen, selv om dette er primært på 2.5TDI, hvor man har mekaniske mangler og feil i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm fant ut på smøretabellen på http://www.castrol.no.

 

Takker for svar....da skal jeg sjekke pris.

 

Noen som har noen bedre alternativ enn Castrol?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange gode oljer har stussa litt i det sjøl og prøvd forskjellig. det er mange som er likt innhold med forskjellig pris uten at eg veit ka slags som er, har bare hørt det. er det kaldt der du bor så ville eg kjøpt en 0w40 olje som er tyntflytende når det er kaldt (les mobil1). siden du ikkje gir på så veldig mye trenger du vel strengt tatt ikkje en ultra motorsport olje heller. :) veit at på europris selges mobil1 0w40 for 99,- pr liter! Ellers er det castrol og valvoline som og er gode oljer i den prisklassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg tar med denne oljen til en møller forhandler, og sier at jeg vil ha service oljeskift med Castrol olje. Vil jeg da få stempel i servicehefte, eller må det være med en godkjent olje? (Shell Helix Ultra)

 

Har komplett service siden bilen var ny, og dermed vet jeg ikke om jeg skal bryte dette, eller betale for en service hos Møller Ålesund, eller BJ.Rødseth i Molde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke bruke merkeverksted lenger for at garanti/service heftet skal være komplett Raymond. Men er nok ingen problem å ta med seg oljen til Møller å få dem til å bruke denne oljen på bilen din. Bare husk å ta med deg nok olje....;)

 

Bruker selv Castrol Motorsport oljen på S2'n å det funker meget godt, sommer og vinter! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På et merkeversted vil du nok ikke få stempla mob.garanti hvis ikke olja er godkjent som longlife-olje. Magnatech er ikke det. bare så du er klar over det. med den kan du kun kjøre 15000km på. Vanlig stempel i boka får du nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Castrol EDGE 5W-30 er godkjent Longlife olje ,. Som forøvrig er anbefalt til RS4 av Castrol .

Kjører selv på Castol Edge sport 0w-40 . Virker som en grei vinter olje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men trenger ikkje RS4 olje som tåler høy varme da? en 5w30 er jo ikkje akkurat det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på om Castrol Edge w0-w40

var en tilstrekkelig bra olje å kjøre på min lettere modda 02' A6 2.7 biturbo (ca300++HK) Har lest litt om de forskjellige Castrol oljene og synes Edge w10-w60 hørtes litt vel ekstrem ut?

 

PS: jeg følger ikke longlife oljeskift. Skifter altid før 10 000.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk Titan 5w-40 Supersyn på Oljelageret.no. Originaloljen til en fornuftig pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener det er den Castrol Edge 0-40 oljen jeg brukte. Kan sjekke på kannen som jeg har i bilen. Tror den kostet 500kr for 4 liter olje. Må ha ca. 6-6,5 liter for å fylle filter og motor. På A6 2.7T er det ikke oljekjøler radiator, og har du dette trenger du litt ekstra olje. 1-2liter.

 

Kommer tilbake med info senere ikveld hvis jeg husker det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vekker liv i denne tråden igjen nå for jeg har kjørt Castrol Edge Sport 0w-40 i ca 10 000-12 000km nå(2 oljeskift). Og har begynt å legge merke til litt "tikking" av å til. Og en gang etter litt hardkjøring så "tikka" det for J****g.

Trenger tips å forslag på hva jeg skal gjøre og hvilken annen olje å prøve isteden for Castrol.

NB: bilen er en A6 2,7biturbo som yter 300+hk og 450nm. Den er kjørt 135 000km nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har fungert toppers med den oljen.....har nå kjørt to sesonger med samme oljen, ca 10000km i året. Merker ikke noe jeg. Oljen er også mørk brun når jeg tapper den ut, og ikke svart. Det er jo også positivt.

 

Nå kjører jeg ikke noe gris med min, og min er original 230hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.