Hjelp! Bytte hjullager golf II

Anbefalte innlegg

Holder på å skifte hjullager bak på golf II 90 mod. De ringene som sitter rundt selve lageret sitter helt bom fast og får ikke rikket de. Noen som har noen råd? vet om noe utstyr? Hadde vært bra med svar fortest mulig siden eg må ha bilen klar til i morgen.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet da hjullager bak på en golf for mange år siden, så jeg husker da ikke helt hvordan det ser ut... Er ikke mulighet å få satt på en ters, og terse av lagerskålen.....? Har vel også hørt om at det går an å bruke en meisel, og slå på lagerskålen.... den skal visst klyves da... Har ikke prøvd dette selv, så jeg går ikke god for den..... Ellers har du da gode gamle gassflaskene, og varme opp.... varme er susen for ting som sitter fast...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra til et mekanisk verksted eller lignende hvor de har hydraulisk presse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går heelt fint å bruke en vanlig dor til å slå ut og inn lagerbaner med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker tilbake, så sitter vel lagerskålen i bremsetrommelen, og da ble det vel ikke noe særlig fornuft i det jeg fåreslo her istad....: flau : he he Skal vel gå an å bruke en dor, å slå ut lagerskålen... eller en stor kopp ifra et koppnøkkelsett... Men det beste er vel å ha en hydraulisk presse, ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har trommelbremser bak så kan du bruke disse http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=501&iItemId=82406 fra Biltema til å få lager bannen ut av trommelen. Håper det hjelper. Er egentlig ikke sikker på om det var dette du mente :) men men

 

Går ut ifra det er det eg mener ja:) Må forte meg på biltema eg nå da.

 

Takk for kjappe svar alle sammen!:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er utsparinger i sidene rundt lagerbanene for at du skal kunne bruke en dor å slå ut skålene. Det verktøyet der hjelper deg bare med å montere inn igjen lageret, men da er det lettere å bruke de gammle lagerskålene å slå de inn igjen med.

 

Bruke en hammer å en dor så er jobben gjort på 10min. Uansett om du har trommel eller skiver er lageret festa på samme måten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er utsparinger i sidene rundt lagerbanene for at du skal kunne bruke en dor å slå ut skålene. Det verktøyet der hjelper deg bare med å montere inn igjen lageret, men da er det lettere å bruke de gammle lagerskålene å slå de inn igjen med.

 

Bruke en hammer å en dor så er jobben gjort på 10min. Uansett om du har trommel eller skiver er lageret festa på samme måten.

 

Ok. Endte opp med dor metoden til slutt. funket fint den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.