Dårlig oljetrykk på nyoverhalt motor!? (G60T)

Anbefalte innlegg

Jeg har riktignok ikke overhalt hele motoren, jeg har ikke byttet veivlager og ikke hona blokka. Men det meste annet er byttet. Har også satt i ny oljepumpe. Nå har jeg da fåttt start på motoren, (G60 turbo), men den jævla varsellampa til olja inne i bilen piper hele tiden. Uavhengig av temperatur på motoren og uavhengig av turtall.

 

Noen som har noen tips?? Jeg får vel nesten måle oljetrykket, men tenkte jeg skulle høre om noen har noen tips om hva det evt. kan være..

 

Tok forresten av oljetrykk bryteren på toppen og fikk en kamerat til å starte motoren i to sekunder for så å skru den av igjen, jeg holdt da en avskjært 1/2 liters cola flaske under hullet og den ble da fyllt halvveis opp. Olja spruta jo ut av hullet der, så jeg skjønner ikke at det kan være dårlig oljetrykk på den heller!

 

Veldig takknemlig for hjelp! Jeg er mildt sagt ivrig etter å få prøvd dette her nå.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du tydligvis har latt den gå seg varm, og ruset motoren og den ikke har skåret seg ennå har du tydligvis oljetrykk. Er det lavt trykk vil også ventilløfterene klapre voldsomt.

 

Så tipper du har instrument feil jeg. Sjekk ledninger til givere og giverene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg klarte ikke å la vær å ruse litt, Audi s2 turbo og wastegate og ingen dumpventil er noe av den råeste lyden jeg har hørt! :)

 

Prøvde med noen forskjellige givere men det ble ikke noe forskjell.

 

Noen som vet hvorfor det er to oljetrykksbrytere på G60? en på toppen og en på filterbraketten? Er det for eks. føler for lavt oljetrykk i toppen og høyt oljetrykk ved filteret?

 

Løfterene var også nye, og de fylte seg med olje omtrent med en gang og er nå helt stille.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel som på alle golfmotorene, en giver for turtall opp til 2000rpm, og en for over det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått målt oljetrykket, og det var heldigvis bra.

Prøvde å måle motstanden i ledningen, men fikk ingen verdier. Så da tror jeg det er brudd på ledningen et sted, eller så er det instrumentpanelet som tuller med meg.

 

Men er det noen som vet hvordan jeg skal finne ledningen som går fra oljetrykksbryteren til sikringsboksen? Kikka så godt jeg kunne, men det var neimen ikke lett å se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått målt oljetrykket, og det var heldigvis bra.

Prøvde å måle motstanden i ledningen, men fikk ingen verdier. Så da tror jeg det er brudd på ledningen et sted, eller så er det instrumentpanelet som tuller med meg.

 

Men er det noen som vet hvordan jeg skal finne ledningen som går fra oljetrykksbryteren til sikringsboksen? Kikka så godt jeg kunne, men det var neimen ikke lett å se.

 

et kjapt tips: ledningene er fargekodet :-)

 

 

f1 = 1,8bar, f22 = 0,3 bar

 

 

f22=blau/schwarz ledning ->

 

til stikk G2/ plass 11 ->

 

til sikringsboks ->

 

til stikk U1/ plass 5 ->

 

rot/weiss ledning ->

 

til stikk T28/ plass 9 (kontakt på instrumentpanel)

 

f1=gelb ->

 

til stikk G2/ plass 10 -->

 

til sikringsboks ->

 

til stikk U1/ plass 3 ->

 

gelb ledning ->

 

til stikk T28/ plass 8

 

håper dette hjelper.

 

dette gjelder CE2 ledningsnett til PG motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

STOR TAKK TIL PÅL HAVNEVIK!!

 

Dette er andre gangen du hjelper meg med å fikse et elektronik problem på G60. Og det er jeg veldig fornøyd for! :)

 

Løsningen på problemet var faktisk at den ledningen som skulle være til oljetrykksbryteren lå revet av inne i en sånn plastikstrømpe! Og da så jo ikke jeg den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

STOR TAKK TIL PÅL HAVNEVIK!!

 

Dette er andre gangen du hjelper meg med å fikse et elektronik problem på G60. Og det er jeg veldig fornøyd for! :)

 

Løsningen på problemet var faktisk at den ledningen som skulle være til oljetrykksbryteren lå revet av inne i en sånn plastikstrømpe! Og da så jo ikke jeg den..

 

Bare hyggelig, bra du har fikset det!

 

Etter å ha begynt å rydde opp i hele ledningsnettet på min egen bil så tok det ikke lange tiden før jeg måtte lære meg å lese koblingsskjemaene :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.