Spørsmål om Varmkjøringsregulator (Golf I GTI 1.8)

Anbefalte innlegg

Foran på blokka på motoren (mk1 1.8 gti) så sitter det en såkalt varmkjøringsregulator, etter det jeg har skjønt så fungerer den som chok (??).. Men jeg har ikke helt forstått hvordan denne rent teknisk fungerer..

 

Noen som vet??

 

Reagerer denne på varmen fra motoren? som igjen regulerer bensin mengden, ettersom kald eller varm?

 

Spør siden motoren fusker og og ettertennner fælt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig som du skriver. Den reagerer på varmen fra motorblokka, men er også elektrisk styrt. Derfor kontakta. Inni regulatoren sitter ei bimatallfjær som reagerer på den elektriske oppvarminga pluss varmen fra blokka. Da fjæra forandrer spenn pga varmen påvirkes en ventil inni varmkjøringsregulatoren og regulerer styretrykket til mengdefordeleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig som du skriver. Den reagerer på varmen fra motorblokka, men er også elektrisk styrt. Derfor kontakta. Inni regulatoren sitter ei bimatallfjær som reagerer på den elektriske oppvarminga pluss varmen fra blokka. Da fjæra forandrer spenn pga varmen påvirkes en ventil inni varmkjøringsregulatoren og regulerer styretrykket til mengdefordeleren.

 

Okay, men er det sånn å forstå at disse regulatorene har lett for å streike, spesielt utsatte? Jeg mistenker denne på min bil, men er det noen som har noen andre synspunkter på symptomer når denne feiler?

 

Har en varmreg til jeg kan prøve å bytte med, men begynner å bli veldig av å feilsøke.. Så her trengs det råd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke de er spesielt utsatt egentlig. Høres mer ut som om det er tenningsfeil hvis den fusker og ettertenner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke de er spesielt utsatt egentlig. Høres mer ut som om det er tenningsfeil hvis den fusker og ettertenner.

 

Har justert tenninga med prøvelampe på svinghjulet, og den er ikke ute av kurs for å si det sånn. Har da også justert tenninga med å vri på fordeleren, men fuskinga er der hele tida.

 

Jeg skal prøve med en annen varmkjøringreg, men må si at jeg begynner å gå tom for feilsøkingsmetoder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.