#1 Skrevet Mars 20, 2006 Foran på blokka på motoren (mk1 1.8 gti) så sitter det en såkalt varmkjøringsregulator, etter det jeg har skjønt så fungerer den som chok (??).. Men jeg har ikke helt forstått hvordan denne rent teknisk fungerer.. Noen som vet?? Reagerer denne på varmen fra motoren? som igjen regulerer bensin mengden, ettersom kald eller varm? Spør siden motoren fusker og og ettertennner fælt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2006 Riktig som du skriver. Den reagerer på varmen fra motorblokka, men er også elektrisk styrt. Derfor kontakta. Inni regulatoren sitter ei bimatallfjær som reagerer på den elektriske oppvarminga pluss varmen fra blokka. Da fjæra forandrer spenn pga varmen påvirkes en ventil inni varmkjøringsregulatoren og regulerer styretrykket til mengdefordeleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 20, 2006 Riktig som du skriver. Den reagerer på varmen fra motorblokka, men er også elektrisk styrt. Derfor kontakta. Inni regulatoren sitter ei bimatallfjær som reagerer på den elektriske oppvarminga pluss varmen fra blokka. Da fjæra forandrer spenn pga varmen påvirkes en ventil inni varmkjøringsregulatoren og regulerer styretrykket til mengdefordeleren. Okay, men er det sånn å forstå at disse regulatorene har lett for å streike, spesielt utsatte? Jeg mistenker denne på min bil, men er det noen som har noen andre synspunkter på symptomer når denne feiler? Har en varmreg til jeg kan prøve å bytte med, men begynner å bli veldig av å feilsøke.. Så her trengs det råd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 20, 2006 Tror ikke de er spesielt utsatt egentlig. Høres mer ut som om det er tenningsfeil hvis den fusker og ettertenner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2006 Tror ikke de er spesielt utsatt egentlig. Høres mer ut som om det er tenningsfeil hvis den fusker og ettertenner. Har justert tenninga med prøvelampe på svinghjulet, og den er ikke ute av kurs for å si det sånn. Har da også justert tenninga med å vri på fordeleren, men fuskinga er der hele tida. Jeg skal prøve med en annen varmkjøringreg, men må si at jeg begynner å gå tom for feilsøkingsmetoder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...